Marketing Report
Center Parcs werkt samen met makers/creators

Center Parcs werkt samen met makers/creators

Center Parcs werkt in 2019 opnieuw samen met makers/creators voor al haar internationale influencermarketingactiviteiten. Het eerste influencer seizoen, waarin 40 family influencers Center Parcs bezochten, krijgt daarmee een nog groter vervolg.

De 2019 influencercampagne is deels een vertaling van de "Zeg ja tegen wat ertoe doet" merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde. Daarnaast lanceren Center Parcs en makers/creators dit jaar voor het eerst een stand alone influencercampagne in Nederland en België: #ookditiscenterparcs. 

Voor Duitsland wordt de influencer strategie een doorvertaling van de merkbelofte, die binnenkort wordt bekend gemaakt.

Afgelopen seizoen werd door influencers al content gecreëerd op Instagram, Facebook, YouTube en longreads in blogs. Daarbij werden bijvoorbeeld Instagram Stories ingezet om direct te kunnen verwijzen naar een campagnepagina of aanbieding. Mom bloggers als @dehuismuts (NL), @haaikie (BE) en @nina_lessia (DE) bezochten een van de 24 parken en deelden hun ervaring.

Aankomend seizoen wil Center Parcs nog meer nieuwe media omarmen; onder andere met podcasts, Spotify playlists en persoonlijke WhatsApp updates tijdens de verblijven.

Dianne Sliphorst, Brand Director bij Center Parcs: "Influencermarketing past bij onze ambitie om leidend en vernieuwend te zijn. Niet alleen qua parken en activiteiten, maar ook in communicatie met onze doelgroep. Doordat influencers rechtstreeks uit die doelgroep komen, tonen ze hun volgers een zo objectief mogelijk beeld van de parken. Bovendien krijgen we door de interactie-mogelijkheden zowel van de influencers als van hun volgers heel waardevolle feedback."

Ramon Lukkien, mede-oprichter van makers/creators: "We werken samen met family influencers die zich middenin de doelgroep bevinden. De echte Center Parcs ervaring die we ze geven komt zo heel dichtbij voor hun volgers. We zijn heel trots dat een toonaangevend merk als Center Parcs opnieuw voor ons kiest als internationale influencer marketing partner."

De yearround influencercampagne richt zich op families uit Nederland, België en Duitsland en start op 1 december 2018.

www.centerparcs.nl
www.makerscreators.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.