Marketing Report
Change Inc. bestaat één jaar nieuws

Change Inc. bestaat één jaar

Change Inc., het platform van toekomstmakers, bestaat één jaar. Als het aan oprichter Yoeri van Alteren ligt, is de economie van de toekomst duurzaam, klimaatneutraal, circulair en inclusief. Daar zet hij zich voor in, door professionals te inspireren met duurzaam nieuws en journalistieke verhalen, maar ook door bedrijven te mobiliseren om in actie te komen. Het is tijd  voor verandering. En dat gaat gebeuren in het bedrijfsleven.

Change Inc. komt voort uit DuurzaamBedrijfsleven. Yoeri van Alteren begon dit bedrijf in 2012 om professionals te inspireren met de laatste duurzame ontwikkelingen en innovaties.

Yoeri van Alteren: “Waar DuurzaamBedrijfsleven vooral zichtbaar maakte hoe bedrijven aan de toekomsteconomie werken, brengt Change Inc. daarnaast bedrijven en Changemakers bij elkaar om samen tot actie over te gaan. Het bedrijfsleven is aan zet, en niemand kan de klimaatdoelen in zn eentje halen.”

Grootste duurzaamheidsredactie van Nederland

Met een team van acht redacteuren beschikt Change Inc. over de grootste duurzaamheidsredactie van Nederland. Er verschenen afgelopen jaar bijna 2.000 nieuwsberichten en achtergronden over duurzaamheid en innovatie op het platform. Evenals een database met 300 bedrijven van morgen en 400 Changemakers. Afgelopen jaar trok het platform 1 miljoen gebruikers en 50.000 podcastluisteraars.

Samenwerking met SHBN 

Change Inc. viert zijn verjaardag met een campagne, ontwikkeld in samenwerking met copywriter JP Nieuwerkerk en art director Jan Willem Baggerman van communicatiebureau SHNBG. De campagne kent twee fases. In fase 1 viert Change Inc. de inzet van alle bedrijven en Changemakers die aan de toekomsteconomie werken. In fase 2 komt er een actie dat wie zich aansluit bij Change Inc. korting ontvangt op een lidmaatschap en kans op een kennisworkshop van een van de partners; duurzame koplopers.

SHBNG ontwierp het concept voor de campagne, die een feestelijke uitstraling heeft met felle kleuren. Iedere uiting start met de hoofdboodschap Celebrating one year, gevolgd door een van de aspecten die gevierd worden, zoals matching changemakers.Change Inc. vertaalde dit concept zelf door naar verschillende uitingen, zoals een animatie voor digitale buitenreclame, social media-banners en een advertentie in het Financieele Dagblad.

www.change.inc


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief