Marketing Report
Coca-Cola lanceert campagne: Open Like Never Before

Coca-Cola lanceert campagne: Open Like Never Before

Coca-Cola heeft onder de noemer Open Like Never Before in West-Europa waaronder Nederland een campagne gelanceerd waarin een periode van culturele en sociale verandering wordt benadrukt. De campagne is gebaseerd op de overtuiging dat we niet terug hoeven naar normaal: in plaats daarvan kunnen we vooruit, samen, de wereld veranderen en beter maken. De campagne inspireert om meer open te staan en te genieten van wat we om ons heen hebben. Het begint met een manifest dat hiervoor is geschreven door de Britse spoken word-artiest George The Poet.

Het manifest is geïnspireerd door een scala aan inzichten die dankzij de lockdown periode zijn opgedaan. Het is een oproep om open te staan als nooit tevoren en te genieten van wat we om ons heen hebben. De woorden van George moedigen aan om open te staan voor verandering, zaken vanuit een ander perspectief te bekijken en kansen te grijpen die de nieuwe situatie ons biedt.

Sinds het begin van de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was.

Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor dringende hulpverlening ter bestrijding van het coronavirus in de getroffen landen; waarmee in Nederland het Rode Kruis is ondersteund.

Daarnaast steunde Coca-Cola verschillende lokale initiatieven; van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot branchebrede initiatieven - zoals #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca - om horeca en andere klanten een steuntje in de rug te geven.

Daniela Depping, Marketing Manager Coca-Cola Nederland: “Open Like Never Before gaat uit van de gedachte dat we niet ‘terug’ hoeven naar de normale gang van zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruitzetten en de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral lessen trekken uit deze periode. De campagne steekt de horecapartners van Coca-Cola een hart onder de riem: hotels, cafés en restaurants die hun deuren weer openen na een tijd van grote uitdagingen. Zij vormden al die tijd het hart van onze samenleving.”

Het manifest is de start van allerlei activiteiten die tot in 2021 blijven doorlopen. Daarbij is de focus op de ondersteuning van lokale hotels, cafés en restaurants die hun deuren weer hebben geopend.

Daarbij worden aan 45 horeca outlets een abri-campagne aangeboden alsmede aanvullende promotiemiddelen en -expertise die aangeboden wordt voor horecapartners.

De bredere campagne Open Like Never Before (#openlikeneverbefore) nodigt het publiek uit om deel te nemen: mensen kunnen elkaar en de wereld vertellen wat hun voornemens zijn, en hoe ze voortaan open willen staan als nooit tevoren.



De campagne is met een teasing-fase begonnen op DOOH, trams, steigerdoeken en online display. In deze fase zullen opvallende zinnen en vragen uit het manifest worden vertoond om consumenten te inspireren om meer open te staan. Na deze fase start de ATL campagne met de televisiecommercial en deze zal ook worden vertoond in de bioscopen. De rest van deze ATL laag bevat: display/mobile, online video, OOH (trams, steigerdoeken en abri’s), DOOH en een partnership met Radio 538.

 UM en 72andSunny Amsterdam ontwikkelden de campagne.  

www.cocacola.nl
www.cocacolanederland.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief