Marketing Report
[Column] Eva Hollander (Initiative): Dwars door alle mediumtypen heen denken column

[Column] Eva Hollander (Initiative): Dwars door alle mediumtypen heen denken

Deze vraag komt net op het moment dat we weer in lockdown gaan, precies aan de vooravond van de feestdagen. Bij Initiative werken veel mensen met jonge gezinnen, die wederom de scholen dicht zien gaan en een oplossing zoeken om door te werken én voor de kids te blijven zorgen. Het is de tijdsgeest. Als het om mensen gaat heeft dit zeker zijn weerslag op dat wat Initiative voor 2022 op de agenda heeft staan. Alles wat het waard is om te beschermen, zijn we in 2022 extra zuinig op: mensen, onze cultuur, merken en de wereld om ons heen.  

Met stip op de bovenste plek staat de gezondheid en het welzijn van onze collega’s en klanten. We hadden het al in ons DNA zitten; we zijn sociaal, we respecteren de privé/werk balans en zorgen voor elkaar en anderen. Dat is de afgelopen jaren alleen nog maar sterker geworden. Om dat te beschermen introduceerden we de Mental Wellness Day en deze gaan we zeker doorzetten in 2022. Wij stimuleren onze mensen om maandelijks zo’n dag op te nemen. Het is een dag waarbij je bijvoorbeeld geen of heel weinig meetings hebt, de tijd krijgt om een sportklasje extra te doen, iets langer te lunchen. En eindelijk die vak-artikelen te lezen die iedereen in dat Inbox mapje To Read heeft zitten. Omdat als je energie wil geven aan onze klanten, je ook moet zorgen dat je op kan laden.  

Initiative is onderdeel van Mediabrands en daar hebben we de cultuur van het zijn van een House of Challengers. En deze cultuur staat voor met ambitie en passie samen goed werk maken. Firebrand werk voor merken, werk dat het verschil maakt, wat verlicht en op een positieve manier merken doet ontvlammen bij hun doelgroepen. Aansluiten bij cultuur dicteert dat je dwars door alle mediumtypen heen kan denken en durft ouderwetse paden los te laten. We zijn inmiddels op volle sterkte op alle disciplines. Dat garandeert vernieuwing en jezelf opnieuw uitvinden.

Om constante vernieuwing en deze spark te voeden hebben we een multidisciplinair team van strategen, business consultants, branded content specialisten, data & techies en onderzoekers. Die elkaar in (online) workshops uitdagen op briefings van onze klanten. Uit discussies met elkaar komen toch vaak de mooiste ideeën. Vorig jaar wonnen we menig award, dit jaar gaat de lat weer omhoog. In 2022 staat ons werk hoog op de agenda en uiteraard doen we dat samen met onze klanten en partners.   

We werken voor de mooiste merken, hebben een schitterend klantenpakket, en daar zijn we zuinig op. Zoals in zowat iedere branche is capaciteit een schaars(er) goed geworden afgelopen jaar. De veranderingen in het medialandschap zijn heftig en de uitdagingen zijn groot in omvang. De regierol die we graag pakken helpt ‘onze’ merken verder te schitteren. Ja, pitchen hoort bij de normale levenscyclus van een bureau; toch kiezen we altijd eerst voor onze huidige klanten. En natuurlijk hebben we nog een wensenlijstje, ook in 2022.   

Tenslotte is de rol van een bedrijf anno nu ook het beschermen van je toekomst. En daarbij hoort dat je verantwoordelijkheid draagt en neemt voor het teruggeven aan de gemeenschap. We doen dat dagelijks doordat we werken voor diverse ministeries: we helpen VWS met o.a. Alleen Samen, Dranquilo en de Puur-campagne. Onze Mediabrands “Culture Club” helpt al onze werknemers om minder vooringenomen te zijn (unconsious bias), een gevarieerde mix van mensen aan te nemen. Ook om verantwoordelijkheid te nemen voor gelijkheid en inclusie onderling.

Namens Initiative wensen we alle lezers van Nederlands Medianetwerk een gezond 2022; bescherm een ieder en alles wat je belangrijk vindt!

Eva Hollander is Managing Director van Initiative Netherlands

www.initiative.nl

Dit is een bijdrage aan [Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2022?

Abonneer je op onze nieuwsbrief