Marketing Report
[Column] Sarah Milo (De Amsterdamse Mediafabriek): Een sociale firma in medialand, een broodnodige frisse wind

[Column] Sarah Milo (De Amsterdamse Mediafabriek): Een sociale firma in medialand, een broodnodige frisse wind

Ik ken u niet, maar ik doe voor het gemak de globale aanname dat u een prettige baan heeft in medialand, in marketing en communicatie, of wellicht nog in een andere creatieve betrekking. Mogelijk heeft u daarnaast ook nog een aangenaam huis, lieve vrienden en een leuke familie.

Maar stel u nu eens voor: uw enthousiasme over uw prettige baan heeft het roer overgenomen, u bent met een burn-out thuis komen te zitten. Of wellicht heeft een onveiligheid in een jeugdig verleden gezorgd voor destructieve patronen, die uw overzichtelijke leven ten gronde hebben gericht. Of het werd simpelweg oorlog in uw land, u verliet huis en haard en kwam terecht in een vreemd land, waar u de taal niet spreekt. Het resultaat is in alle gevallen hetzelfde: de basis is weg, het ritme is eruit, de orde is verdwenen.

Een steuntje in de rug 

Gelukkig kennen we in Nederland een redelijk solide systeem van bevlogen organisaties, waar mensen klaarstaan om u de steun in de rug te verschaffen, die u zo ontzettend hard nodig heeft. Met vallen en opstaan komt het ritme voorzichtig terug, de zekerheid, de sociale bedding. U kan gaan reïntegreren. De lokale kinderboerderij heeft nog een plekje, er is ruimte in een sociale horecazaak en ook het gemeentelijk groen biedt u een invulling voor de dag. Prachtig, maar dat waren niet de werkzaamheden waarvoor u als jonge enthousiasteling aan een studie begon, dat zijn niet de paden die u uitgestippeld had en vooral: dat is niet het werk waar u energie van krijgt. Het is niet het werk dat u er weer bovenop gaat helpen. Waar zijn de creatieve campagnes? De brainstorms? De mooie designs? De sterke verhalen? Waar zijn de dingen waar uw brein van gaat vonken en de vlam weer van gaat branden?

De kracht van creativiteit

Geen zorgen. Sinds afgelopen mei zijn die te vinden bij De Amsterdamse Mediafabriek (DAM). Opgericht in samenwerking met de Regenbooggroep, één van die partijen die klaarstaan met een steun in de rug in Amsterdam. DAM is een plek waar professionals, aanstormend talent en door en door gemotiveerde creatieven een plek hebben om weer de baas te worden over hun eigen leven. Met de kracht van creativiteit en de energie van dingen maken. Want u en ik weten dondersgoed, dat dat het enige is dat ons weer op de rit zou helpen, als we er onverhoopt even vanaf zouden denderen.

Media mag dan een snelle wereld zijn, een beetje vertraging om onze medemens terug aan boord van het creatieve moederschip te helpen, kunnen we allemaal heel goed gebruiken. En om nog even de stoute schoenen aan te trekken, die vaak best wel kek staan in medialand: Bij DAM zijn we hard opzoek naar leuke, inspirerende, spetterende en vonkende opdrachten. En daarnaast zoeken we betrokken mediapartners die begrijpen hoe belangrijk het is om elkaar weer op weg te helpen, en die ruimte zien in hun team om de DAMmers van een mooie stageplek of vervolgstap te voorzien.

We hopen u te zien. Op de koffie, in een mooie brainstorm en bij inspirerende sociale zaken.

---

Sarah Milo is project coördinator bij De Amsterdamse Mediafrabriek, een initiatief van Earforce, Overhaus en De Regenboog Groep. Bij De Amsterdamse Mediafabriek werkt een divers team van copywriters, sound designers, filmmakers, fotografen, ontwerpers, web developers en talent dat een steuntje in de rug nodig heeft. Talent dat bij DAM weer op weg wordt geholpen.

www.deamsterdamsemediafabriek.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.