Marketing Report
[Column] Willem-Albert Bol (Abovo): Investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes

[Column] Willem-Albert Bol (Abovo): Investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes

De grootste uitdaging van alle bureaus was en is nog steeds klanten helpen om het meeste effect uit hun marketinginvesteringen te halen. Actueel in 2021 is dat, ten onrechte, steeds meer CEO’s en CFO’s marketing en marketingcommunicatie als een kostenpost zien. In deze coronatijden lijkt de focus op besparen logisch. Maar investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes. Veel merken spelen een defensief spel, terwijl wij bij Abovo Maxlead vooral een offensieve aanpak kiezen. Winnen en ook behoud van marktaandeel vragen om lef. Klanten met die mentaliteit weten ons feilloos te vinden. 

 

Het communicatie vakgebied is vooral heel tevreden met zichzelf. Bij Abovo Maxlead zitten wij daar meer nuchter in. Alles draait om effect aantonen. Onze klanten zoeken vooral een sparringpartner die hen prikkelt en met hen in discussie gaat. Niet op gevoel, maar op feiten en data. Niet komt met nice-to-have promotie-ideeën, maar komt met een need-to-have aanpak om de consument te overtuigen. Eigenzinnigheid is daarbij van essentieel belang. Hoe en waar val je mee op? Hoe zorg je voor onderscheidend vermogen? Hoe haal je meer uit je investering? Waar in de klantenreis haal je de meeste resultaten?

 

Merken verdienen aandacht en wij kunnen hen helpen die te krijgen. Wij denken en werken crossmediaal, in de meest efficiënte en effectieve mix van off- en online media. Onze klanten leven in een marketingwereld die steeds meer om een omnichannel aanpak vraagt. Media moet bijdragen aan het behalen van de doelstelling. Of dat nu merkbekendheid, merkoverweging, merkintentie of merkaankoop is. Het DNA van Abovo Maxlead ligt gelukkig zowel hoog als breed in de funnel, hoog met de beste in brede media en diep met de beste in specifieke performance marketing. Die combinatie heb je nodig om anno 2021 echt relevant te kunnen zijn voor klanten.

 

Wij worden als Abovo Maxlead gewaardeerd door klanten die snappen hoe wij werken. Maar door valse bescheidenheid in het verleden, zullen wij ons komend jaar meer moeten gaan roeren. Wij hebben daarom een grote lijst aan plannen en initiatieven die wij gaan lanceren. Deels zullen we deze zelf opstarten en deels zullen we hiervoor slim samenwerken met anderen. Als er maar veel reuring is!

 

Al met al hebben wij zin in het restant van 2021. Wij zijn in tegenstelling tot vele andere partijen financieel gezond door deze turbulente tijden gekomen. Als het grootste en onafhankelijke bureau van Nederland gaat dat makkelijker dan in complexe internationale groepen. Wij kunnen lekker eigenzinnig zijn en zelf onze koers bepalen.

 

Willem-Albert Bol is CEO van Abovo Media en Maxlead


www.abovo.nl

www.maxlead.com

Deze colum is onderdeel van [Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Dit forum staat hier

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief