Marketing Report
Consument wacht op de beste Black Friday-deal

Consument wacht op de beste Black Friday-deal

Consumenten zijn zich massaal aan het oriënteren op een (online) aankoop tijdens de koopjesdag Black Friday. Veel bezoekers wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf. Dit blijkt uit een analyse van onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl.

Vorige week vrijdag noteerde de vergelijker al een toename in verkeer van 80 procent ten opzichte van een normale vrijdag. Ook in de dagen daaropvolgend verwelkomde Kieskeurig.nl iedere dag meer bezoekers dan op dezelfde dagen vorig jaar.

Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager Reshift: “We zien enerzijds een veel grotere groep dan vorig jaar nu al over gaan tot een aankoop, maar wat opvalt is dat procentueel een nog grotere groep zich duidelijk nog in de oriëntatiefase bevindt. Ze vergelijken producten, prijzen of stellen een prijsalert in, maar klikken vervolgens (nog) niet in groten getale door naar een webshop om het product daadwerkelijk aan te schaffen.”

www.kieskeurig.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief