Marketing Report
Consumentenbond komt met sonic identity

Consumentenbond komt met sonic identity

De Consumentenbond heeft een eigen sonic identity gelanceerd. Met een anthem en soundlogo wil de vertegenwoordiger van consumenten zich meer profileren.

Muziekbureau MassiveMusic en digital agency Dept waaronder Studio Dumbar, ontwikkelden de vernieuwde identiteit. De visuele en auditieve attributen worden op alle eigen kanalen van de Consumentenbond gecommuniceerd.

Marcel van Venetïen, directeur marketing bij de Consumentenbond: "Het merkgeluid zit vanaf nu in ons DNA en is onmisbaar in het merk Consumentenbond. We zijn trots op het resultaat dat we door de fijne samenwerking met MassiveMusic en Dept konden neerzetten. Overal laten we de audio weerklinken: van tests en acties tot onze overstap- en leasediensten en alles daartussen.”

Marijn Roozemond, creative strategist bij MassiveMusic: "Het op maat gecomponeerde geluid heeft als doel om consumenten te verbinden met de Consumentenbond en met elkaar. We zochten iets authentieks en toekomstbestendigs. Het is de vertrouwde Consumentenbon in  een vernieuwde vorm. Met een soundlogo, anthem en kleinere sounds heeft de Consumentenbond nu een uniek soundboard dat elk verhaal dat ze vertellen kan ondersteunen".

Robin Meekel, creative director bij Dept: "Het was een uitdaging om het unieke karakter van de Consumentenbond én de nieuwe visuele identiteit door te vertalen naar audio en muziek. Daarnaast moest het een breed publiek aanspreken; van mensen die veertig jaar lid zijn, tot de nieuwe generatie die nog lid moeten worden. We zijn heel blij met het resultaat: een super simpel geluid dat niet meer uit het hoofd te krijgen is."

www.consuemntenbond.nl
www.deptagency.com
www.massivemusic.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief