Headlines.
Nieuws.
Naïf met OOH-campagne
09-04-2020 | 13:01:00
Verzorgingsmerk Naïf is een out-of-home campagne gestart tijdens de coronacrisis. Met de multimediale campagne stopchemicaluvfilters.org wil Naïf awareness creëren voor de schadelijkheid van chemische UV-filters in zonnebrand


Logitech G and McLaren partnership ushers a new era of racing
09-04-2020 | 11:25:51
Logitech G, a brand of Logitech International, has renewed partnership with McLaren bringing about a new era of racing.


AkzoNobel enters digital partnership with Orange Business Services
09-04-2020 | 11:25:42
Paints and coatings multinational AkzoNobel has entered into an agreement with Orange Business Services to improve its digital infrastructure.


Dept picked as reseller of Google cloud and marketing platform
09-04-2020 | 11:25:27
Digital agency Dept has been selected to become a reseller of Google Cloud and Google marketing platform.


HALAL lanceert Lockdown Productions
09-04-2020 | 08:00:53
Productiemaatschappij en fotografie-agentschap HALAL introduceert vandaag Lockdown Productions, een platform voor ‘zelfredzame’ regisseurs, fotografen en andere beeldmakers in coronacrisistijd


Social content agency Dorst & Lesser werkt voor Nikon
08-04-2020 | 08:48:00
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency. Sinds een jaar werkt het social media bureau met Nikon België samen vanuit


Het Noordbrabants Museum opent dankzij Glasnost digitaal met virtuele rondleiding
03-04-2020 | 14:54:00
Het Noordbrabants Museum heeft haar digitale museum geopend. Om de collectie toch beschikbaar te stellen voor het publiek, heeft het museum haar virtuele deuren geopend. Glasnost werd ingeschakeld door het museum voor het concept


[Cross Media Case 2020] Dolly van den Akker over Iedereen een Rembrandt
02-04-2020 | 10:22:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. draagt de campagne Iedereen een Rembrandt voor als Cross Media Case. We spreken met managing director Dolly van den Akker over Iedereen een Rembrandt


Polaroid herintroduceert zichzelf digitaal met Dept
01-04-2020 | 12:41:00
Polaroid heeft digital agency Dept geselecteerd voor een rebranding en ondersteuning voor het full/funnel-marketingproces op wereldwijde schaal. Het doel is het merk opnieuw te introduceren en het versterken van de marktpositie


[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker over MPG.
31-03-2020 | 10:35:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, managing director van MPG Group


[Cross Media Bureau 2020] Mike Hendrixen over Vertigo 6
31-03-2020 | 10:00:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6


Burgemeester Cagliari begint shock-campagne
27-03-2020 | 09:49:38
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis


SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem
27-03-2020 | 08:02:00
SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen


Alleen samen krijgen we corona onder controle
26-03-2020 | 08:03:00
De Rijksoverheid start de campagne Alleen-samen. De campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau in samenwerking met BKB en geproduceerd door HALAL


VDS Publishers start Digital Agency
26-03-2020 | 06:48:00
Interessant nieuws in deze bijzondere tijden: naast TopGear, JFK en Custom Media, is VDS Publishers B.V. gestart met VDS Digital Agency


Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
25-03-2020 | 13:37:00
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij


Born05 en Peakfijn starten initiatief om tech-ondernemers te helpen
24-03-2020 | 12:21:00
Startup-developers Peakfijn en Born05 Ventures beginnen een samenwerking en lanceren het initiatief: de startup verdubbelaar


YUNE met video Voor Elkaar En Iedereen
19-03-2020 | 14:50:25
Om miljoenen Nederlanders een hart onder de riem te steken presenteert het Amsterdamse contentmarketingbureau YUNE in samenwerking met spoken word-artist Justin Samgar de video Voor Elkaar En Iedereen


SPA begint campagne Tijdloos puur
17-03-2020 | 10:49:52
Tijdloos puur – met die boodschap gaat SPA in haar nieuwe campagne terug naar de bron en zet ze het DNA van het merk centraal


Blauw Gras breidt team uit
10-03-2020 | 09:41:26
De afgelopen tijd heeft social content bureau Blauw Gras een groei doorgemaakt. Ter versterking van het team zijn er sinds begin januari zeven collega’s bijgekomen


MakerStreet neemt Elements over
10-03-2020 | 08:05:00
Het MakerStreet-netwerk wordt uitgebreid met digital agency Elements. Dit bureau zit achter de front- en backend van merken als KPN, AvroTros, MiniBrew, Afterpay, Gemeente Amsterdam, VNG, Intergamma en Vattenfall. Met als recent wapenfeit de app van het televisieprogramma Wie is de Mol


G4S kiest One Shoe als digitaal partner
09-03-2020 | 09:50:00
Creatief en digitaal bureau One Shoe ontwikkelt samen met G4S een wereldwijd portal waar de klant in één overzicht inzicht krijgt in de gehele geldstroom. G4S is bekend van de blauwe waardetransportbusjes


Dept ontwikkelt digitale expositie 150 jaar Bijenkorf
09-03-2020 | 09:30:18
Dept heeft samen met de Bijenkorf een website ontwikkeld die het 150-jarig bestaan van het warenhuis viert. De website laat de verschillende decennia zien middels illustraties, motion en geluidsfragmenten


Deliveroo met boek #dinnerstories van schrijver James Worthy
06-03-2020 | 16:32:00
Deliveroo lanceert in samenwerking met columnist en auteur James Worthy de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories. Dit is een concept om lezen onder jongeren en millennials grotendeels te stimuleren


[Verslag] UM Better Bites: Culture Now: from Consumers to Citizen - Alain Sylvain
05-03-2020 | 16:57:00
Tijdens een door UM georganiseerde bijeenkomst presenteerde Alain Sylvain, oprichter en CEO van Sylvain Lab zijn visie op hoe (pop)cultuur doelgroepen beïnvloedt


Dept neemt Deens bedrijf Sorthvid over
05-03-2020 | 14:17:16
De in Kopenhagen gevestigde strategic design agency Sorthvid heeft zich aangesloten bij digital agency Dept


The Oval Office benoemt Kristof Snels tot creative director
04-03-2020 | 13:41:00
Kristof Snels is bij The Oval Office per begin februari 2020 benoemd tot Creative Director. Hij maakt voortaan deel uit van het management van het bureau


Smarthouse Film maakt videoclip Grow, Nederlandse inzending Eurovisie Songfestival
04-03-2020 | 13:33:00
De videoclip van de Nederlande inzending Grow voor het Eurovisie Songfestival 2020 zal integraal bij het BNNVARA-programma De Wereld Draait Door worden uitgezonden. De videoclip is gemaakt door Smarthouse Films


Jaarverslag KPN dankzij Born05 als online platform
28-02-2020 | 11:47:00
KPN publiceerde op 24 februari 2020 haar jaarverslag 2019. Het telecombedrijf heeft Born05 gevraagd een online platform te ontwikkelen voor het jaarverslag, met als doel het bereiken van een bredere doelgroep dan alleen financiële stakeholders


VIRTUE creatief bureau IKEA Scandinavië, Portugal en België
27-02-2020 | 15:52:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE heeft IKEA’s creatieve pitch voor het Zweedse cluster gewonnen. Daarmee is VIRTUE het nieuwe lead agency voor alle merkcommunicatie in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Portugal en België