Headlines.
  • Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas
    Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas
    Gepubliceerd: 03-12-2021 | 13:37:14
    Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven
  • Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios
    Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios
    Gepubliceerd: 03-12-2021 | 11:12:00
    Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group
  • Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven
    Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven
    Gepubliceerd: 03-12-2021 | 10:48:06
    Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics
  • Lukkien produceert Domino’s tv-commercial
    Lukkien produceert Domino’s tv-commercial
    Gepubliceerd: 03-12-2021 | 09:32:00
    Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament
  • Sunweb Group kiest Dept
    Sunweb Group kiest Dept
    Gepubliceerd: 02-12-2021 | 15:16:00
    Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen
Nieuws.
Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas
03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios
03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven
03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial
03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Sunweb Group kiest Dept
02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden
02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Steam maakt vrouwencampagne voor Defensie
01-12-2021 | 08:14:00
Voor Defensie is het werven van meer vrouwen binnen de strijdkrachten altijd een belangrijk speerpunt. Steam ontwikkelde daarom een wervingscampagne die vrouwen aanspreekt op hun competenties en een ode brengt aan de teams van de krijgsmachten


N=5 maakt emotionele campagne IZZ over druk in zorg
29-11-2021 | 12:30:00
In de nieuwe campagne, gemaakt door N=5, belicht IZZ de druk op de zorg vanuit een nieuw perspectief: de mensen die het dichtst bij de zorgmedewerkers staan


MIX en Elevator ontwikkelen Europese campagne voor Boels Rental
29-11-2021 | 11:28:00
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental lanceert de campagne; Don’t let winter stop your project. De campagne laat in een groot aantal Europese landen zien dat de klant kan rekenen op Boels Rental om de winter door te komen


Wayne Parker Kent ontwikkelt campagne Fonds Gehandicaptensport  
25-11-2021 | 22:17:37
Op Black Friday start Fonds Gehandicaptensport de campagne #85procentvoorjouwtalent. Met deze campagne vraagt Fonds Gehandicaptensport aandacht voor het Uniek Sporten platform


Towel Media ontwikkelt zomercampagne jongerenreizen GOGO
25-11-2021 | 10:39:00
Jongerenreizen aanbieder GOGO, onderdeel van Sunweb Group, lanceert zijn zomercampagne. Het concept start met de nieuwe payoff This is how we GOGO, en bevat diverse video’s die via diverse online-platformen te zien zijn en een abricampagne


Vertigo 6 wint award beste bureau van Nederland
24-11-2021 | 15:57:47
Vertigo 6 is met een klantscore van 9,83 gemiddeld het hoogst beoordeelde bureau in de Fonk100; een lijst met de honderd beste bureaus van Nederland


Niels Langereis CEO bij New Story
24-11-2021 | 11:36:00
New Story heeft Niels Langereis aangesteld als CEO. New Story (tot voor kort beter bekend als Aan Zee) is een strategisch en creatief digital agency uit Noordwijk dat 26 jaar bestaat


Pascal Duval en Caroline Hagoort gaan concept-tak HALAL Studios leiden
24-11-2021 | 11:07:26
Pascal Duval verlaat VanMoof en gaat de recent opgezette divisie HALAL Studios leiden. Dat doet hij samen met Caroline Hagoort die overkomt van eBay, alsmede Gijs Determeijer en Roel Oude Nijhuis, partners van HALAL. HALAL Studios wil een brug slaan tussen merken, makers en de doelgroepen


Milla Jovovich is het gezicht van Johnnie Walker in campagne  
23-11-2021 | 15:27:33
Hollywoodster Milla Jovovich is voortaan de lokale ambassadeur voor Johnnie Walker, wereldwijd het nummer één Scotch Whisky merk, in de campagne Less Talking, Keep Walking gemaakt door Dept


Peugeot On Track: Leona Philippo op muzikale roadtrip met opkomende artiesten 
23-11-2021 | 10:53:37
Wayne Parker Kent en MHX hebben voor Peugeot Nederland de campagne On Track ontwikkeld. Opkomende artiesten gaan met Peugeot op muzikale roadtrip om elk een unieke track te produceren met de Hybrid en elektrische modellen van Peugeot als rijdende muziekstudio


Bravoure met site van Eye Filmmuseum winnaar Silver Lovie en publieksprijs
19-11-2021 | 14:11:35
Het Amsterdamse digital design agency Bravoure heeft de Silver Lovie Award en de publieksprijs gewonnen voor de site van Eye Filmmuseum. De Lovie Awards staan voor het beste digitale werk in Europa


Dept bouwt NFT-gaming community platform voor play-to-earn organisatie Merit Circle
18-11-2021 | 14:54:47
Play-to-earn organisatie Merit Circle haakt Dept aan als strategy & technology partner om een gaming community platform te creëren dat kapitaal, expertise en spelers bij elkaar brengt


Tony’s Chocolonely begint billboard-campagne voor eerlijke prijs cacaoboeren
16-11-2021 | 13:26:00
Tony’s Chocolonely is een billboard-campagne gestart om te laten zien hoe chocolade eruit kan zien als cacaoboeren altijd een eerljike prijs betaald krijgen


Bakkie Media’s Thijs van Dijk en Daniel Kok naar Abovo Maxlead
16-11-2021 | 09:26:59
Thijs van Dijk en Daniel Kok, de twee initiatiefnemers van de succesvolle podcast Bakkie Media, beginnen per 1 januari 2022 bij Abovo Maxlead. Zij gaan als duo leiding geven aan een nieuwe branded content-unit


Winnaars RA*W x Maybelline talent pitch bekend
16-11-2021 | 09:11:00
RA*W en Maybelline organiseerden op 12 en 13 november 2021 een pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. De winnaars van de pitch zijn Myrthe Polman, Sammi Momoh, Roos van Bruggen en Chloë Bulsink


MediaMonks neemt Italiaans creative content marketing agency Miyagi over
15-11-2021 | 16:21:00
Miyagi is opgericht in 2013 door vijf partners: Francesco Bragonzi, Francesco Menichini, Tommaso Marucchi,  Felice Arborea en Giuseppe Azzone. Het bureau, gevestigd in Milaan en met 70 experts


Candid neemt Brand Potential (UK) over
15-11-2021 | 09:33:00
Candid maakt vandaag bekend dat het in de UK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential zich aansluit bij het Candid Platform


Bavaria komt met carnavalsverzekering voor gegarandeerd carnaval
12-11-2021 | 13:28:00
Afgelopen jaar werd carnaval afgelast wegens de coronacrisis. Om te voorkomen dat carnavalsvierders nog een jaar zonder carnaval moeten, heeft bierbrouwer Bavaria de eerste carnavalsverzekering gelanceerd. Met deze verzekering is men gegarandeerd van het carnavalsfeest


Incentro lanceert merkcampagne Ready for battle
11-11-2021 | 15:14:00
Incentro heeft de merkcampagne Ready for battle gelanceerd. De herpositionering is ontwikkeld in samenwerking met creative agency 180 Amsterdam. Incentro wil met de boodschap onder andere laten zien dat digitalisering niet meer de toekomst is, maar nu plaatsvindt


[Interview] Margriet de Kroon: HERC is eigenzinnig en biedt klanten een frisse blik
11-11-2021 | 11:52:00
Margriet de Kroon is Managing Director van HERC. Haar creative ad agency ontwikkelt campagnes en is onderdeel van Ace. Margriet werkte hiervoor aan klantzijde bij Youg Capital. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over haar rol binnen het bedrijf


Jeroen Disch wordt Design Director bij Bravoure
10-11-2021 | 19:20:02
Jeroen Disch maakt na 8 jaar GRRR de overstap naar het Amsterdamse digital design agency Bravoure. Daar wordt hij Design Director. Jeroen Disch zal het designteam aansturen en een brug slaan tussen merkdenken en design


Coca-Cola lanceert kerstcommercial met Real Magic-merkfilosofie
10-11-2021 | 16:28:55
Coca-Cola heeft de Real Magic at Christmas kerstcommercial gelanceerd. Daarmee wil het merk de magie van verbondenheid en saamhorigheid tijdens de feestdagen benadrukken


Achmea start campagne om na te denken over vuurwerk
10-11-2021 | 16:07:00
Achmea start een campagne om Nederlanders na te laten denken over tradities rondom oud en nieuw. Het is de aftrap van het communicatieconcept Samen Leven


Dept lanceert open source platform om een NFT-marktplaats op te zetten
10-11-2021 | 15:50:00
Dept heeft een open source, white-label oplossing gelanceerd voor het opzetten van een NFT-marktplaats, gebouwd op de Algorand blockchain. NFT staat voor non-fungible tokens oftewel een soort van unieke cryptomunt