Headlines.
Nieuws.
Join ontwikkelt algoritme voor prijsbepaling influencers
17-09-2018 | 11:48:00
Twee op de drie berichten die influencers plaatsen in opdracht van merken, heeft een prijskaartje waar niets van klopt. Dat blijkt uit een analyse van het influencermarketingplatform Join. Merken en influencers weten volgens Join vaak niet wat een


Uber komt met simpeler logo
17-09-2018 | 09:25:00
Uber heeft het logo aangepast aan zijn nieuwe koers. Het taxi-appbedrijf komt met een logo dat het icon en de hoofdletters vervangt voor alleen het woord Uber. Uber past ook het logo van Uber Eats aan op dezelfde manier


VICE ontwikkelt one-stopshop voor adverteerders met Video Everywhere
14-09-2018 | 09:43:00
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory, is VICE


VICE ontwikkelt campagne Jägermeister
13-09-2018 | 09:25:00
Jägermeister heeft VICE Benelux ingeschakeld om te laten zien dat een huisfeest zonder Jägermeister geen echt feest is. Het Brand Solutions team van VICE Benelux heeft haar kennis van jonge mensen ingezet


[Forum] Hoe komt ING van het maffia bank imago af?
12-09-2018 | 09:29:00
We hadden natuurlijk al de bankencrisis waarbij burgers met frisse tegenzin met miljarden euro's onze systeembanken overeind hielden die zich hadden vergaloppeerd in dubieuze financiële producten waarvan ze zelf niet wisten hoe ze in elkaar zaten


Transavia werkt samen met Flightgiftcard
12-09-2018 | 09:03:00
Flightgiftcard verzorgt per 10 september voor Transaviaklanten een ontworpen giftcard. De luchtvaartmaatschappij beantwoordt hiermee de vraag naar een cadeaukaart


Hearst Netherlands start creative content consultancy Hearst Agency
11-09-2018 | 10:12:00
Hearst Netherlands brengt per 1 september alle brandedcontentactiviteiten onder bij Hearst Agency. Anne Marije de Vries Lentsch, voormalig hoofdredacteur van Cosmopolitan, gaat Hearst Agency leiden. De creatieve content consultancy unit valt


Simon Neefjes weg bij TBWA, Rik Ledder volgt hem op
11-09-2018 | 09:59:00
Neefjes vertrekt eind dit jaar bij het bureau dat hij zelf begon. Hij wil een tijd even niets doen en geen leiding geven


FCB Amsterdam maakt Play-Doh-campagne gericht op ouders
11-09-2018 | 09:37:00
FCB Amsterdam maakt een campagne voor Play-Doh. De campagne is voor het eerst niet gericht op kinderen, maar specifiek op ouders


Contenture creëert content voor overheid
10-09-2018 | 15:32:00
Contentbureau Contenture maakt tot 2020 animaties, video’s en (interactieve) infographics voor veel diensten van de Rijksoverheid. Eind augustus werd de combinatie van Contenture & Every Media uitgeroepen tot een van de acht winnaars van


Unox adverteert via livestream op abri
10-09-2018 | 15:01:00
Unox Good Noodles, daar kun je lekker lang op door. Unox maakt dit letterlijk waar in hun activatie. In plaats van een gefotografeerd model met product kiest Unox ervoor consumenten uit te dagen zo lang mogelijk live in een reclame te poseren


Heineken schrapt ‘Open your world’ en verandert merkstrategie
10-09-2018 | 08:33:00
De tagline ‘Open your world’ slaat niet langer aan bij de millennialdoelgroep van het biermerk


[Forum] Overspeelt Nike zijn hand met de Colin Kaepernick campagne?
06-09-2018 | 15:10:00
Rik Heijmen, strategy director bij Kokoro: "Nike had de afgelopen jaren in de thuismarkt te maken met de opkomst van Under Armour, nu nummer twee vóór Adidas. Buiten de VS leveren Adidas en Under Armour concurrentie


The Gardeners creëert campagne positiekledingmerk Supermom
05-09-2018 | 10:16:00
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners


G-Star en bureau HERC komen met campagne Uniform of the free
04-09-2018 | 15:34:00
Het kersverse Amsterdamse reclamebureau HERC the agency en muziekvideoregisseur Dexter Navy maakten een campagne die een ode is aan vrijheid


Annetje Ottow lid raad van commissarissen Persgroep Nederland
04-09-2018 | 11:16:00
Annetje Ottow is per 1 september op voordracht van de Stichting Democratie en Media benoemd tot lid van de raad van commissarissen van de Persgroep Nederland


MediaMonks Opens MediaMonks Labs
30-08-2018 | 14:06:00
MediaMonks launches a new R&D division to service agencies, brands and technology companies. Focusing on innovation and rapid prototyping, MediaMonks Labs is helmed by MediaMonks' former Head of Games Sander van der Vegte


Qontent Matters maakt campagne voor bol.com
28-08-2018 | 11:13:00
Qontant Matters maakt een videocontept voor bol.com. Als onderdeel van de Back 2 Study-campagne, wordt een video getoond met twaalf vloggende studenten die in hun nieuwe studentenhuis allemaal een andere gadget voor hun studie testen


Battery wins Cannes Lions award for campaign
27-08-2018 | 14:31:00
At the 2018 Cannes Lion International Festival of Creativity, Battery was awarded a Film Cannes Lion for their Netflix is a Joke campaign


FD komt met nieuwe merkcampagne door Dawn
27-08-2018 | 12:10:00
Het Financieele Dagblad lanceert een nieuwe ‘Wie volgt, leidt’-campagne waarin tech, popcultuur en de financiële wereld samenkomen.


[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolly van den Akker over MPG.
24-08-2018 | 08:31:00
Een gesprek over contentmarketing, dat de kijker meevoert van de keuken van Allerhande tot aan conversational commerce met chatbots


538 lanceert nieuwe commercial
22-08-2018 | 10:48:00
538 lanceert de commercial waarin niet alleen een rol is weggelegd voor de 538-dj's Edwin Evers, Frank Dane en Coen & Sander, maar ook voor artiesten als Hardwell, Sunnery James & Ryan Marciano en Kraantje Pappie


Brand Your Party combineert online marketing met offline experience
21-08-2018 | 14:01:00
Online marketing in combinatie met offline brand experience is een succesvolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken. Het bedrijf Brand Your Party is in anderhalf jaar tijd gegroeid van startup naar scale-up


Stichting Vluchteling start campagne #backtoschool
21-08-2018 | 11:41:03
Tineke Ceelen, directeur van Stichting Vluchteling: "Wat me altijd is bijgebleven, is een huilende vader die me vertelde over het moment waarop hij besefte dat het niet anders kon, dan zijn kinderen te laten werken voor de kost


Kraftwerk linked by Isobar wint drie Red Dot awards
16-08-2018 | 16:13:00
Het digital product design bureau, onderdeel van Isobar, is drie keer bekroond met een design award in de categorie communication design


Alfred ontwikkelt Beter Horen-campagne
14-08-2018 | 10:52:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet


Justlease haakt met VI in op transferperiode
14-08-2018 | 10:21:00
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease


Fama Volat leading agency Swinkels Family Brewers
13-08-2018 | 10:47:00
Samen zullen zij de identiteit van Bavaria vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. Met de campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan "Zo. Nu eerst een Bavaria"


N=5 maakt nieuwe campagne voor ABN Amro over duurzaam ondernemen
13-08-2018 | 09:41:00
De campagne wil de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu


Becel lanceert 100% plantaardige drinks met campagne door Alfred
13-08-2018 | 09:33:00
De lancering wordt in communicatie ondersteund met een statement: Planten Zijn De Nieuwe Koeien. Met dit statement roept Becel mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig