Headlines.
Nieuws.
Overstapdienst energielevancier Vanzelf van start
30-10-2020 | 16:36:12
Vanzelf, een e-commerce merk dat overstappen van energieleverancier mogelijk maakt, start op 1 november 2020 met haar eerste campagne.Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk een mandaat om namens hen energiecontracten af te sluiten


[Column] Paul Alberts (BrandBase): fusie VEA en IAB is een bijster slecht idee
30-10-2020 | 13:33:00
"Er is geen voordeel voor de VEA, er is alleen voordeel voor het IAB. De VEA wordt goed geleid door Talmon en Felicia, heeft bijna vijf ton in kas en de leden zijn happy"


Robot Kittens ontwikkelt Insta-filter voor BN’er First Dates
29-10-2020 | 10:20:00
Voor de BN’er-editie van First Dates ontwikkelde Robot Kittens een Instagram-filter. Door gebruik van de filter kunnen Instagram-gebruikers zien welke deelnemende BN’er zijn of haar perfecte match is


IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten
28-10-2020 | 12:54:00
Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen


Lewis ontwikkelt Thuiskomen-campagne voor Luxaflex
28-10-2020 | 08:00:00
Wat betekent thuiskomen voor jou? Deze vraag staat centraal in de videocampagne die Lewis ontwikkelde voor Luxaflex


Creative Holland scherpt internationaliseringsstrategie aan
27-10-2020 | 15:58:19
Creative Holland, het internationaliseringsplatform van de topsector creatieve industrie, legt de komende periode de focus op drie landen: de Verenigde Staten, China en Duitsland


Sanne Tolsma aan de slag als CSD bij Wunderman Thompson
27-10-2020 | 14:47:33
Sanne Tolsma is aangesteld als Client Services Director (CSD) bij Wunderman Thompson Amsterdam. Ze is daarmee verantwoordelijk voor een groot deel van de klanten, onder andere PLUS en Mazda


FCB Amsterdam bedenkt Art Heist  voor OnePlus Nord
26-10-2020 | 11:01:32
Om de smartphone OnePlus Nord onder de aandacht te brengen van de jonge generatie, bedacht reclamebureau FCB Amsterdam de Instagram-campagne Art Heist


Roorda komt na 10 jaar opnieuw met een campagne voor licht op de fiets
24-10-2020 | 11:00:00
Roorda heeft voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opnieuw een campagne ontwikkeld met als doel fietsers te motiveren hun fietsverlichting aan te zetten. Dit in navolging van een soortgelijke campagne uit 2009


Duitse RTL krijgt CapeRock-vormgeving voor nieuws en magazineformats
23-10-2020 | 17:48:00
Het Duitse RTL heeft de vormgeving van haar nieuws- en magazineformats laten herontwerpen door het Nederlandse CapeRock. Het gaat om zeven programma's die door meer dan 8 miljoen mensen dagelijks worden bekeken


[Interview] Isa Reyes (Admind) over Dutch Design Week
23-10-2020 | 17:28:00
Branding agency Admind host vijf dagen lang tijdens de Dutch Design Week de emotie prikkelende online experience genaamd #NewIntimacyHour. Tijdens deze experience maskeren deelnemers hun gezicht met een augmented reality filter, ontworpen door Admind, om hun emotie van die avond weer te geven


Blauw Gras komt met campagne voor opvouwbare Samsung
23-10-2020 | 15:18:00
In de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, vergelijkt Samsung de features van de opvouwbare Galaxy Z Fold2 met Apple's smartphones.


Ontwerpplatform DesignBro haalt vier ton op
22-10-2020 | 11:49:38
Grafisch ontwerpplatform DesignBro heeft bijna 400.000 euro opgehaald. Het bedrag, dat aanzienlijk hoger was dan beoogd, zal worden besteed aan de groeiplannen van het Iers-Nederlandse bedrijf


Wayne Parker Kent maakt Moment of Growth-podcast voor Mollie
22-10-2020 | 11:37:37
De Europese betaalprovider Mollie lanceert de podcast Moment of Growth; een show waarin de groei van ondernemers centraal staat. Concept en productie van de podcast komen voor rekening van Wayne Parker Kent


Kinderpostzegels coronaproof digitaal en fysiek succes
21-10-2020 | 23:40:00
De Stichting Kinderpostzegels heeft dit jaar bijna 7500 kinderen zover gekregen om online kinderpostzegels te verkopen met behulp van een persoonlijke boodschap. In totaal deden 100.000 kinderen uit groep 7 en 8 mee aan de 72e Kinderpostzegelactie


KesselsKramer positioneert ONVZ in merkcampagne als De Vrije Zorgverzekeraar
21-10-2020 | 23:18:00
KesselsKramer ontwikkelde een merkcampagne voor ONVZ waarin deze voortaan als De Vrije Zorgverzekeraar wordt gepositioneerd. Daarbij benadrukt ONVZ het belang dat je je ook in de zorg vrij kan voelen


Mazars krijgt andere merkidentiteit in 90 landen
21-10-2020 | 19:14:00
Mazars, gespecialiseerd in audit, tax en consultancy, heeft in meer dan 90 landen een andere wereldwijde merkidentiteit bekend gemaakt. De rebranding weerspiegelt het streven van Mazars om een alternatief en een ander perspectief te bieden


Roorda en Menzis starten campagne over leefkracht
21-10-2020 | 11:39:00
Roorda Reclamebureau heeft een campagne ontwikkeld voor Menzis om leefkracht te promoten. De campagne is te zien en te horen via radio, televisie, online, print en outdoor


Peek Creative Studios is overgenomen door Wenneker Group
21-10-2020 | 07:00:00
Peek Creative Studios in Etten-Leur is per 21 oktober 2020 overgenomen door de Wenneker Group. De overname geschiedt via de overname van alle aandelen, waarbij Michel Sohier een belang in Wenneker Group verkrijgt


Zuivelhoeve schakelt The Family in voor merkcampagne
20-10-2020 | 15:35:00
Zuivelhoeve is een samenwerking aangegaan met The Family voor de realisatie van een merkcampagne


Roorda maakt campagne SamenGezond
19-10-2020 | 14:28:26
Roorda Reclamebureau heeft een serie radio- en tv-commercials, online display en social video’s ontwikkeld waarin SamenGezond mensen helpt om een gezonde leefstijl te starten en het ook vol te houden


Greenhouse ontwikkelt Boswachterchallenge voor ING en Natuurmonumenten
16-10-2020 | 19:02:12
Greenhouse Conversional en Greenhouse_Blossom hebben voor ING en OERRR, het jeugdprogramma van Natuurmonumenten een Boswachterchallenge ontwikkeld


Branding agency Admind op Dutch Design Week
16-10-2020 | 17:55:00
Het programma voor #NewIntimacyHour, de emotie prikkelende online experience van branding agency Admind tijdens Dutch Design Week, is bekend. Verdeeld over vijf dagen staan de lockdown emoties Liefde, Angst, Woede, Onheil en Hoop op de agenda


[Interview] Rogier IJzermans en Wouter Glaser over Born05 Group
16-10-2020 | 16:26:00
Begin oktober nam Born05 Group PR bureaus Glasnost en Fitzgerald over. Marketing Report spreekt met Rogier IJzermans en Wouter Glaser over de plannen en ambities van Born05 Group


Kapooow en Tropenmuseum Junior lanceren onlinecampagne rondom Sabi Suriname
15-10-2020 | 12:13:06
Door middel van een brand experience filter op Instagram en de nieuwe serie animaties van Oom Kenneth vertelt triggert de campagne de jonge doelgroep daar waar die zich bevindt: op social media


[Interview] Bert Hagendoorn over kansen voor de bureauwereld
14-10-2020 | 22:59:00
"Op dit moment is de stemming bij de meeste bureaus die ik spreek, dus aan de digitale kant van de business, over het algemeen goed - een aantal heeft het zelfs nog nooit zo druk gehad als nu. Dat is een direct gevolg van de enorme digitaliseringsslag: die was al gaande, maar is nu in een enorme versnelling gekomen..."


Campagne: Maak grijs groener
14-10-2020 | 15:57:00
De landelijke publiekscampagne Maak grijs groener van start gegaan. De campagne roept Nederlanders, onder andere in een televisiecommercial en op social media, op hieraan een bijdrage te leveren en biodiversiteit te beschermen


Safi Graauw sluit zich aan bij productiemaatschapij Vigics
14-10-2020 | 14:17:00
Regisseur Safi Graauw verbindt zich aan productiemaatschappij Vigics van Dwight Groot, dat openstaat als platform voor divers talent


Roorda maakt CoronaMelder-campagne
13-10-2020 | 10:55:00
Om zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren de CoronaMelder-app te downloaden en te gebruiken, heeft Roorda Reclamebureau in opdracht van ministerie van VWS een massamediale campagne ontwikkeld


DeReclamebureau50 2021 | De genomineerden
06-10-2020 | 14:08:00
DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhout Hal in Amsterdam. DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten