Headlines.
Nieuws.
Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland
18-07-2019 | 08:52:33
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving


Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka
17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie


KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau
17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN


Ford wil pick-up-emoji op telefoons
17-07-2019 | 11:57:22
Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode


Fernandes zet Suriname centraal in campagne
17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg
17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten


Havas Lemz verzorgt herpositionering Noorse cosmeticaketen
16-07-2019 | 12:31:12
Voor de herpositionering werkte Havas Lemz samen met een internationaal team van onder meer het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenares Fahren Feingold, de Deense regisseuse Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon


Roorda wijst fietsers op verbod mobieltje in verkeer
16-07-2019 | 11:10:35
Voor de aftrap van de campagne fietste minister Cora van Nieuwenhuizen in haar eigen jeans met daarop de campagneboodschap geborduurd het Binnenhof op


Smartphonecampagne Ben door DDB Unlimited
15-07-2019 | 09:08:59
DDB Unlimited verzorgt de campagne Ben er weer van telecombedrijf Ben. Daarin staat asociaal smartphonegebruik door ouders centraal


Right To Play en Jantje Beton lanceren campagne Power of Play 
15-07-2019 | 08:29:41
Right To Play en Jantje Beton zijn met steun van de Nationale Postcode Loterij het project Power of Play gestart. Power of Play wil kinderen veel en vaak laten spelen, zodat ze zich op een positieve manier kunnen ontwikkelen


Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away
12-07-2019 | 12:54:00
Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten


Huawei China start campagne voor open en verbonden technologie
12-07-2019 | 12:03:00
Het Chinese Huawei is gestart met een nieuwe campagne onder de naam True Stories. Daarin wil Huawei een open en verbonden benadering van technologie bepleiten. De campagne lijkt ingezet te zijn om de negatieve publiciteit over spionage-activiteiten tegen te gaan


Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL
12-07-2019 | 07:36:00
Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.


DOOH-campagne ING rondom WK vrouwenvoetbal
11-07-2019 | 09:32:00
ING heeft tijdens de WK Vrouwenvoetbal een DOOH-campagne bij ExterionMedia laten lopen. Op digitale schermen op NS-stations en in winkelcentra kwamen belangrijke momenten uit het toernooi voorbij


The Story Lab en Carat maken zomercampagne voor Starbucks
11-07-2019 | 08:03:00
XITE start in samenwerking met The Story Lab en Carat, een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de Starbucks Chilled Classics centraal staan


SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets
10-07-2019 | 13:50:50
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets


Megawatt Advertising zet mensen centraal in campagne Swiss Sense
10-07-2019 | 10:14:36
Niet bedden spelen de hoofdrol in de commercial van Swiss Sense, maar mensen. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising ontwikkelde de campagne met de pay-off: For. Every. Body.


Marie-Stella-Maris schakelt Lemon Scented Tea in voor Cheers to one Million-campagne
09-07-2019 | 10:58:00
In samenwerking met Lemon Scented Tea en DPPLR ontwikkelde Marie-Stella-Maris een nieuwe verpakking, fotografie voor de brandstore en drie films voor onder andere social media


Hot Pepper maakt webserie TARGET voor Defensie
09-07-2019 | 10:49:10
Digital Studio Hot Pepper heeft voor het ministerie van Defensie een online serie gemaakt: TARGET. Defensie hoopt met de gefilmde jacht op influencers jongeren enthousiast te maken voor een loopbaan bij de krijgsmacht


Studio Piraat creëert identiteit voor de International Creative Media Award
04-07-2019 | 10:31:47
Studio Piraat, geregeld deelnemer in de jaarlijkse competitie van de ICMA, ontwierp een nieuwe identiteit voor de International Creative Media Award


Chaudfontaine fusion nu ook zonder bubbels
03-07-2019 | 13:06:27
Na de introductie van Chaudfontaine fusion, natuurlijk mineraalwater met een smaakje, introduceert Coca-Cola Nederland deze zomer een koolzuurvrije variant


Mitshubishi stelt Jorge Diez aan als hoofd Europees designcentrum Mitsubishi
03-07-2019 | 09:51:10
Mitsubishi Motors Corporation heeft Jorge Diez per direct aangesteld als hoofd van Mitsubishi Motors Europe Design Hij wordt ook vicepresident van Mitsubishi Motor R&D Europe, gevestigd nabij het Duitse Frankfurt


Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell
01-07-2019 | 11:56:16
Playground zal de activatie 20% Club produceren en uitvoeren op het driedaagse festival Down The Rabbit Hole. Ze combineren de on the ground-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank


[Interview] Maarten Post over de wervingscampagne van Hornbach
01-07-2019 | 11:29:00
Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal


CODE D'AZUR verzorgt heldencampagne Tele2
01-07-2019 | 10:53:00
Tele2 is een digitale campagne begonnen rondom vier online helden, mensen die de mogelijkheden van onbeperkte data, volledig hebben benut. De online doorvertaling van de campagne wordt verzorgd door creatief digitaal bureau CODE D’AZUR


Mizuno stelt Dept aan als creatief bureau
28-06-2019 | 10:36:00
Mizuno gaat in zee met digitaal bureau Dept om zo hun creatieve, digitale en e-commercestrategie verder te ontwikkelen


Born05 ontwikkelt merkcampagne voor Alzheimer Nederland
28-06-2019 | 08:08:00
Alzheimer Nederland lanceert de merkcampagne en pay-off Daar zorgen wij voor. Daarmee kiest de organisatie voor een scherpere merkpositionering


SuperHeroes Amsterdam benoemt Marc Pieterse tot Head of Strategy
27-06-2019 | 11:37:15
Marc Pieterse is aangesteld als ls Head of Strategy bij SuperHeroes Amsterdam. Hij werkte eerder als Strategy Director bij Ogilvy en N=5


Fitzroy ontwikkelt campagne voor Big Green Egg
27-06-2019 | 08:30:00
Big Green Egg Europa heeft na een bureau-oriëntatie Fitzroy gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor de groei van het merk in Europa


KLM adviseert klanten via Amazon Alexa
26-06-2019 | 11:28:00
KLM lanceert een inspiratieservice op de slimme speaker Amazon Alexa. In een gesprek met KLM’s bot krijgen klanten advies over reisbestemmingen. Hierbij worden beeld en gesproken tekst gecombineerd en krijgt de gebruiker direct de prijs van het vliegticket te horen.