Marketing Report
Creatief bureau The Family Amsterdam van start

Creatief bureau The Family Amsterdam van start

The Family Amsterdam is van start gegaan, met de van DDB Unlimited afkomstige creatieven Ed van Bennekom, Jasper Diks en Joris Kuijpers. Het bureau wordt geleid door Linda de Graaff, eveneens afkomstig van DDB.

Ed van Bennekom: “Bij The Family zijn merken onderdeel van de familie. Met familie heb je lol, doe je dingen samen, deel en vier je dingen. Familie staat altijd voor je klaar, helpt en zegt waar het op staat. Bij familie kom je thuis, ben je altijd welkom en kun je altijd terecht.”

Inhoudelijk wil The Family dat alle merkuitingen van een merk herkenbaar familie zijn en blijven. Helaas geen vanzelfsprekendheid in het complexe medialandschap van vandaag. Joris Kuijpers: “We zien nog te vaak dat een merk er op social bijvoorbeeld totaal anders uitziet dan op televisie of op de winkelvloer. Om dat te verbeteren hebben we een consistentiemodel ontwikkeld dat met een aantal duidelijke tools een herkenbare lijn creëert in alle communicatie.”

Samen met G-Star RAW heeft The Family het sponsorship van Max Verstappen vertaald in een commercial en een serie online en social video’s voor de Nederlandse markt. De film speelt met de overeenkomsten van het merk en Nederlands bekendste sportsman. Authentiek, rebels en zonder pretentie.

The Family is per 1 oktober gevestigd in een woonhuis aan de Van Ostadestraat 115 in Amsterdam. Linda de Graaff: “We zochten een huis, want een familie woont niet in een kantoor. Meetings doen we liefst samen in de keuken aan de keukentafel en presentaties doen we op de bank voor de tv. Concepten doen we thuis of liever nog bij klanten. Op deze manier kunnen we het DNA van het merk beter voelen en beter vertalen, waardoor we sneller samen stappen kunnen zetten.”

www.thefamily.amsterdam

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief