Marketing Report
[Cross Media Adverteerder 2021] Ruth de Jager over Storytel nieuws

[Cross Media Adverteerder 2021] Ruth de Jager over Storytel

Storytel is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021, voorgedragen door Glasnost. Wij spreken met Ruth de Jager, Country Manager bij Storytel Nederland en België.

Kun jij Storytel introduceren?

Storytel is een app waarin onbeperkt luisterboeken beluisterd en e-books gelezen kunnen worden. Met honderdduizenden titels en met alle grote uitgevers aan boord, is Storytel inmiddels een grote speler in de boekenwereld. Storytel bereikt een jonge doelgroep en brengt nieuwe generaties in contact met klassieke werken en recente titels. Inspreken is een kunst, met talent in Nederland en België worden verhalen verteld. Met eigen studio's en een hecht team is Storytel niet meer weg te denken van je telefoon.

Hoe kijken jullie vanuit Storytel naar de ontwikkeling van crossmedia?

Als uitgever en marketingorganisatie willen we er voor onze potentiële abonnee en bestaande abonnee zijn op alle relevante momenten. Met onze verhalen willen we een meer empathische en creatieve wereld bieden, waarbij schrijvers en stemacteurs hun verhalen en talent delen. Het begint dan ook met een goed verhaal. En hoe dit verhaal te vertellen in de verschillende mediakanalen en zo vormgegeven dat het vertelt waar Storytel voor staat. De ontwikkelingen van crossmediale campagnes zijn voor ons dan ook noodzakelijk om Storytel breed en onze verhalen specifiek naar buiten te brengen. De oplossingen en methodes worden beter, maar concurrentie ook groter. Daarin een rol van betekenis en de juiste partners in vinden, blijft essentieel.

Wat is de rol en het belang van data in jullie crossmediale strategie?

Wij zijn een data driven organisatie. Zelf geloven we ook in de privacy van onze abonnees. We houden dan ook geen persoonlijke data bij, maar wel gebruikersdata. Waar luisteren onze abonnees naar, welke titels zouden voor hen interessant kunnen zijn? Met honderdduizenden titels zijn goede aanbevelingen essentieel.

Op welke crossmediale case van Storytel ben je trots?

Trots op Oorgasme. Luisterporno in samenwerking met LINDA.meiden. Honderden jonge vrouwen hebben via een enquête aangegeven wat opwindend voor hen is. Topschrijvers (vrouw, jong, divers) hebben deze fantasieën in kwalitatief hoogstaande, maar vooral erg geile luisterverhalen vertaald. De pers was geweldig, LINDA.meiden zomereditie gaf schitterende aandacht. Spot en outdoor waren briljant (alhoewel abri’s uiteindelijk door exploitanten geweigerd zijn). Spot en DOOH enkel na 22:00 uur in de avond, zodat we ongecensureerd konden tonen. Samenwerking met Happn en de perslancering met grabbelkut en piemelconfettie is nu al legendarisch, evenals de stomende recensies en enorme aantallen geluisterde afleveringen.

Storytel Reader. Een device zonder blauw licht, lange batterijduur waarop geluisterd en makkelijk gelezen kan worden. Exclusief gelanceerd met Coolblue. Met een prachtige spot, online breder bereik met nu ook e-bookliefhebbers, is de Storytel reader met name geliefd bij jonge vrouwen. Mooie bijkomstigheid is, dat eerste resultaten uit Zweden laten zien, dat abonnees met een reader langer bij ons blijven. De persdag was een groot succes, waarbij lifestyleplatforms de reader konden uitproberen. De eerste verkopen in de zomer zijn veelbelovend.

Hoe meten jullie de effecten van crossmediale campagnes? En wat zijn die effecten?

Wij meten op langetermijndoelstellingen en ontwikkelingen op het gebied van naamsbekendheid en merkvoorkeur. Maar ook kijken we naar resultaten op het gebied van conversie, maar wellicht nog wel belangrijker: behoud van abonnees.

Hoe werken jullie op crossmediaal gebied samen met Glasnost?

Glasnost ondersteunt ons zowel op het gebied van pr en influencers: essentiële onderdelen in de crossmediale aanpak van onze campagnes.

Wat is het laatste nieuws?

Vanaf 2 september starten we met een studentenkorting zodat deze doelgroep makkelijker toegang heeft tot een wereld vol verhalen.

www.storytel.nl
www.crossmediaawards.nl

De Cross Media Awards komen eraan!

Cross Media Congres en Cross Media Diner & Awards zijn dit jaar op 14 september in Amsterdam. De Cross Media Awards Jury 2021 onder leiding van John Olivieira heeft zich gebogen over een recordaantal inzendingen. Alle nominaties vind je hier.

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief