Marketing Report
[Cross Media Case 2021] Jaap Visser over U-Night

[Cross Media Case 2021] Jaap Visser over U-Night

Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. ESL Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Jaap Visser, Managing Director van ESL Benelux.

Kun jij ESL Benelux introduceren?

ESL Benelux is een gaming- en e-sportsorganisatie die merken helpt de digitale generatie te bereiken. Dit kan door integratie bij eigen producten zoals de ESL Benelux Championship, maar vaak wordt er ook gekozen om een uniek concept uit te werken.

Hoe kijken jullie ESL Benelux naar crossmedia?

Binnen onze tak van sport is crossmedia in het algemeen erg belangrijk. Het bereiken van jongeren kent geen standaard-aanpak meer en contentmarketing is de sleutel om jongeren wel te bewegen.

Wat is de naam van de case?

U-Night, een samenwerking tussen ESL Benelux en de Nederlandse Politie.

Kun je de case omschrijven?

U-Night is tijdens de corona-pandemie opgezet om jongeren te bereiken en de verbinding te zoeken tussen overheid (Nederlandse Politie) en de jongeren zelf. Alle communicatie was tijdens de corona-pandemie vooral gericht op ouderen en jongeren voelden zich achtergesteld. U-Night is een platform waar jongeren zelf konden deelnemen aan workshops, gaming evenementen en tal van andere zaken. In een wekelijke late night-talkshow, die werd uitgezonden op populaire media onder jongeren, werden diverse thema's behandeld die relevant zijn voor jongeren. Door de diverse activiteiten en de samenwerking met partners werden er miljoenen jongeren bereikt via social media en het U-Night platform.

Welke media- en reclamebureaus waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

ESL Benelux, Vertigo 6, Techonomy

Welke media – en mediumtypes – zijn voor de campagne ingezet?

Er is vooral gezocht naar media die relevant zijn voor jongeren. Zo zijn er workshops beschikbaar gesteld via YouTube, maar werden alle uitzendingen live op Twitch uitgezonden. Uiteraard is er een mix van diverse socialmediakanalen ingezet om jongeren rondom de activaties te bereiken, denk hierbij aan Twitter, Instagram, TikTok en Snapchat.

Wat waren de resultaten van de campagne?

Hoewel we de laatste handen leggen aan de rapportage, zagen we dat met U-Night veel jongeren werden bereikt. De wekelijkse live-uitzending trok tienduizenden kijkers en via social media lag het bereik ruim boven de 2,4 miljoen impressies. We kunnen dan ook concluderen dat dit unieke initiatief dat voor de eerste keer zodanig is opgezet werkt om de verbinding te zoeken met jongeren.

play.eslgaming.com
www.vertigo6.nl
www.u-night.nl

Doet jouw bedrijf al mee?

Inzenden voor de Cross Media Awards kan nog even! Is jouw bedrijf, of ben jij actief met crossmedia en wil je graag een case inzenden of meedingen in een van de andere categorieën? Wacht niet langer en geef je op! Op onze website vind je alle informatie. Wacht niet te lang. De deadline is vrijdag 18 juni.

www.crossmediaawards.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief