Marketing Report
[Cross Media Case] Kylie Deenen over Ik wil Bolletje – Ontbijt weken

[Cross Media Case] Kylie Deenen over Ik wil Bolletje – Ontbijt weken

Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Familyblend zendt Ik wil Bolletje – Ontbijt weken in als case. We spreken met Kylie Deenen, Sales Manager bij Familyblend.

Kun jij Familyblend introduceren?

De blend: wij verbinden merken met de doelgroep jonge gezinnen. Deze verbinding ontstaat wanneer twee partijen geven en nemen, elkaar zien en horen en samen sterker zijn dan alleen.

Wij werken volgens drie tools: contentmarketing, affiliate marketing en influencermarketing. Familyblend heeft ook haar eigen influencerspool en het invloedrijke platform en social mediakanaal Mamaplaats.nl. De drie tools selecteren wij zorgvuldig en we mixen die met het doel om effectief bereik te genereren en een succesvolle campagne neer te zetten. Samen met een team van projectmanagement, influencermanagement en de redactie vormen wij de blend voor merken die jonge gezinnen willen bereiken.

Hoe kijken jullie vanuit Familyblend naar crossmedia?

Om de doelgroep optimaal te verbinden aan een merk, is een crossmediale strategie van groot belang. De verschillende media en tools die ingezet kunnen worden versterken elkaar voor een optimaal eindresultaat. Bij Familyblend sluiten onze drie tools nauw bij elkaar aan. Een crossmediale samenwerking is niet meer weg te denken wanneer consumenten duurzaam wilt raken in het hart.

Wat is de naam van de case?

11 procent van de Nederlandse kinderen gaat zonder ontbijt naar school. Bolletje maakt Nederland bewust met de Ik wil Bolletje – Ontbijt weken.

Kun je de case omschrijven?

Uit onderzoek vanuit ons eigen platform Mamaplaats.nl blijkt dat maar liefst 11 procent van de Nederlandse kinderen zonder ontbijt naar school gaat. Samen met Bolletje hebben wij dit maatschappelijke thema omarmd met als doel: meer gezinnen bewust maken van het feit dat een goed ontbijt belangrijk is voor hun kinderen.

Aan de hand van de customer journey van Bolletje hebben we voor elke fase van de journey een relevant touch point gecreëerd met de doelgroep. Dit doen wij door diverse tools in te zetten, die elkaar opvolgen. Om dit te kunnen realiseren, moet de match tussen een influencer of blogger met het merk en/of het thema kloppen. De juiste doelgroep moet worden bereikt, worden geraakt en tot slot worden geactiveerd.

Echte, pure en oprechte content werkt, juist wanneer het om een samenwerking gaat! De transparante en pure content hebben we in de case voor Bolletje heel duidelijk neergezet door zelf betrouwbaar onderzoek te doen. De uitkomst van dit onderzoek hebben we door middel van vier influencers, een sponsored story op ons platform, een dedicated nieuwsbrief, een pop-up op de website, een ontbijt-winactie en een display-campagne uitgevoerd.

Welke media- en reclamebureaus waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Familyblend, Mamaplaats, verschillende influencers en MediaXplain.

Welke media – en mediumtypes – zijn voor de campagne ingezet?

We hebben zeer inhoudelijke content met een hoge engagement gemaakt door influencermarketing en branded content op het platform mamaplaats.nl. Het platform Mamaplaats geeft een heel groot bereik van >1,1 miljoen unieke bezoekers per maand, waar we de interactie met de doelgroep kunnen aangaan.

Allereerst hebben we feiten verzameld door middel van een enquête en een social poll op Mamaplaats. We hebben persoonlijke verhalen gedeeld door het plaatsen van mamatorials van mommy-influencers en Instagram Feed Posts met een mention naar Bolletje. Vervolgens hebben we een bereiksboost gecreëerd door middel van een pop-up, display en een gehele social campagne. De interactie aangaan stond hierbij centraal.

We hebben gewerkt met drie fases: informeren, enthousiasmeren en activeren. We hebben geïnformeerd door middel van een enquête en een sponsored story op ons platform Mamaplaats.nl. We hebben de doelgroep geënthousiasmeerd door middel van een Instagram Story, een winactie en influencers. Als laatste fase hebben wij een groot bereik gerealiseerd, waarmee de boodschap duurzaam is overgedragen en het thema daarmee geactiveerd door middel van een pop-up, social campagne, nieuwsbrief en display.

Wat waren de resultaten van de campagne?

Onderzoek

Met een representatieve steekproef en 500 respondenten heeft de enquête een betrouwbare uitkomst.

Campagne

We hebben met 1,5 miljoen contacten, ruim 1 miljoen mensen bereikt met een relevante en maatschappelijke geladen boodschap die veel impact maakt voor het merk Bolletje.

We gingen live met de Bolletje campagne in september 2020 tijdens de back-to-school periode. Hiermee bereikten wij meer dan twee miljoen personen binnen twee weken op alle social kanalen en ons eigen platform Mamaplaats.nl. Hiermee werd Bolletje neergezet als dé expert rondom dit onderwerp en hebben we een zeer inhoudelijke content met een hoge engagement verspreid. Ook is deze content authentiek en daardoor herbruikbaar voor Bolletje. Wij hebben tevens kennis bijgebracht omtrent het belang om na te denken over ontbijt voor je kinderen.

Deze campagne heeft ons door middel van een onderzoek nieuwe inzichten gegeven in dit maatschappelijke onderwerp, precies de doelgroep voor deze casus bereikt en impact gemaakt. Om een voorbeeld te geven, zagen we bijvoorbeeld dat het artikel op Mamaplaats.nl door 23.000 mensen langer dan 15 seconden is bezocht wat een indicatie geeft van de hoge impact en overdracht van de boodschap. De benchmark voor bezoek langer dan 15 seconden op een dergelijk artikel is 6000, het artikel scoorde dus bijna vier keer beter dan de benchmark.

www.familyblend.nl
www.crossmediaawards.nl

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.