
DDB haalt Eurostar binnen
Het internationale treinbedrijf Eurostar Group heeft Adam&Eve DDB en DDB Paris aangesteld als creatief bureau. Dit is het resultaat van een pitch die Eurostar heeft uitgezet. Eurostar (Londen-Parijs-Londen-Brussel-Amsterdam) en Thalys (Parijs-Brussel-Amsterdam) zijn een alliantie aangegaan om Eurostar Group te vormen. Deze groep is een resultaat van de fusie van beide bedrijven waarbij het merk Thalys zal vedwijnen. Thalys werkte al met DDB Paris sinds 2018. Eurostar werkte sinds 2019 met House 337 De pitch is uitgevoerd door Altimis Consulting.
De bedoeling is dat Eurostar Group per 2023 30 miljoen passagiers vervoert in 5 markten waaronder het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, Frankrijk en België waar de DDB-bureaus met het merk aan de slag kunnen gaan.
Francois le Doze, Chief Commercial Officer bij Eurostar Group: "We zijn heel blij om Adam&Eve DDB en DDB Paris te hebben aangesteld om onze eerste reclamecampagne als Eurostar Group te laten maken. Dit is een eerste belangrijke volgende stap om ons merk te lanceren en we kijken uit om later dit jaar de creatieve uitingen te delen met onze klanten."
Tammy Einav, Chief Executive bij Adam&Eve DDB: "Na het ontstaan van Eurostar Group genieten we ervan de mogelijkeid te krijgen te helpen om zo een herkenbaar en progressief merk opnieuw leven in te blazen. We werken eraan met een ambitieus team bij Eurostar en onze vrienden bij DDB Paris om een meer dan bevredigend resultaat te bereiken."
Xavier Mendiola, Managing Director bij DDB Paris: "Het winnen van Eurostar is het mooie resultaat van het partnership tussen Adam&Eve DDB en DDB Paris, ondersteund door onze teams in alle belangrijke Eurostar markten. We kijken ernaar uit om samen de Eurostar-horizon uit te breiden."