DPG Media lanceert Seamless advertising

DPG Media lanceert Seamless advertising

Per 1 oktober introduceert DPG Media Seamless ads. Deze advertentieformats passen naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend ervaren. 

Een jaar geleden werd al aangekondigd dat het mediabedrijf weg zou bewegen van de tot op heden standaard display-advertenties, de IAB-formaten. Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een CTR die vijf keer zo hoog ligt als de reguliere IAB-formaten. 

CTR Seamless ads ligt vijf keer zo hoog als IAB-formaten

DPG Media heeft in de testfase al verschillende klanten geënthousiasmeerd met de Seamless ads. Zowel grote adverteerders zoals Bol.com en Nationale Postcode Loterij als verschillende kleinere adverteerders zetten de Seamless ads al in tijdens hun afgelopen campagnes. Stuk voor stuk waren de Seamless ads de formaten met de beste engagement en CTR binnen hun campagne, veelal met een meer dan vijf keer zo goede CTR als reguliere IAB formaten. De viewability van Seamless ads lag altijd boven de 80 procent en CTR’s varieerden per adverteerder van 0,6 procent tot 1,2 procent. Voor The Little Green Bag zorgden de Seamless ads daardoor voor de laagste CPC tijdens hun Back to school-campagne.

Voor elke doelstelling een passend format

Per 1 oktober zullen de Image en de Carousel beschikbaar komen. De Image komt in drie formaten: Image, Image L en Image XL. Deze verschillende formats en bijbehorende formaten zorgen ervoor dat er voor elke doelstelling een passende oplossing is. Volgend jaar voegt DPG Media daar nog een Video- en een Shoppable format aan toe (zie afbeelding).


Stefan Havik, algemeen directeur DPG Media Netwerk: "Advertenties hoeven niet alleen maar nóg groter of nóg opvallender te zijn om tot een grotere effectiviteit te komen. De resultaten van onze Seamless ads laten dat goed zien. De advertenties blenden perfect in de redactionele omgeving van een titel, of dat nu in de Volkskrant-app is of op NU.nl. Ze worden direct getoond op het moment dat ook de content wordt getoond en doordat de kleuren, lettertypen en afbeeldingsgrootte gelijk zijn aan de content, wordt de advertentie door de lezer niet als storend ervaren."

Eenvoudig aanleveren dankzij herbruikbaar materiaal van social campagnes

Adverteerders leveren enkel een afbeelding, bedrijfslogo, call-to-action en tekst aan, waarna de uiting door DPG Media gratis wordt gemaakt. De Seamless ads komen overeen met de formats die gebruikt worden bij sociale media waardoor bestaand materiaal eenvoudig hergebruikt wordt en geen specifiek materiaal gemaakt moet worden voor het DPG Media netwerk.

Effectievere campagnes voor adverteerders

De oude, vertrouwde IAB-formaten zullen bij DPG Media overigens niet per direct in de ban gedaan worden. Stefan Havik: "Nu we zien dat de Seamless ads eigenlijk altijd beter scoren dan de IAB-formaten, is de verwachting dat klanten vooral de voorkeur geven aan Seamless ads." Daarnaast passen deze ads goed in het Trusted web van DPG Media. "DPG Media heeft de afgelopen jaren gefocust op het opbouwen van het Trusted web, met brand safety, first-party targeting en self-service platformen als belangrijkste peilers. Dat alles om een veilige, effectievere en eenvoudigere plaats te bieden aan adverteerders. Met de komst van Seamless ads zet DPG Media de volgende stap in effectievere campagnes voor haar adverteerders."

www.dpgmediagroup.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.