Marketing Report
DS3 Crossback: proefrit plannen kan vanaf nu met je stem dankzij Mediacom en Greenhouse

DS3 Crossback: proefrit plannen kan vanaf nu met je stem dankzij Mediacom en Greenhouse

Een proefrit kan vanaf nu met je stem worden gepland. DS Automobiles Nederland heeft de wereldprimeur bij de DS 3 Crossback: als eerste automotive partij maakt dit model het mogelijk om met je stem een proefrit te plannen via de Google Assistant. Daarmee wordt het plannen van een profrit versimpelt door slim gebruik te maken van de nieuwste voice technologie de Google Transaction API. Deze is gerealiseerd in samenwerking met Greenhouse Conversational en MediaCom.

Louis Wyers, Managing Director bij DS Automobiles Nederland: "DS Automobiles onderscheidt zich van andere premium automerken door zijn Avant-Gardistisch design, Vakmanschap en High-Tech technologie. Dat wij dit niet alleen in onze autos en DS Stores toepassen blijkt uit het feit dat wij als eerste automerk ter wereld het plannen van een proefrit in onze nieuwe DS 3 Crossback via de nieuwste technologie mogelijk maken. Klanten kunnen vanaf de showroomintroductie op 23 mei via Google Assistant mondeling een proefrit plannen in DS 3 Crossback bij de DS Store of DS Salon naar keuze. Op deze manier combineert DS Automobiles de laatste technologie met ultiem gebruiksgemak voor de klant."
 
Met de toepassing van voice-technologie wordt aan de achterkant het proces van opvolging versneld en geautomatiseerd voor DS door een API koppeling met de agendas van alle DS Stores en DS Salons.

Rik Clout, Commercial Lead bij Greenhouse Conversational: "Voor dit project hebben we het bestaande proces om een proefrit te plannen compleet op zijn kop gezet, met het creëren van een optimale klantervaring als belangrijkste uitgangspunt. Wij zijn er van overtuigd dat de snelle opkomst van smart speakers en voice assistants een enorme impact gaan hebben op de verwachtingen van consumenten. Met omslachtige en trage processen komen merken straks niet meer weg. DS Automobiles neemt met deze conversational oplossing het voortouw in de automotive markt en we verwachten dat er velen zullen volgen."
 
Voor de eerste keer is nu gewerkt met de Google Transaction API, wat een nieuwe toolset is van het Actions on Google platform in Nederland en een vereiste bij Google Actions met een focus op aankopen en reserveringen. Daarmee heeft DS de allereerste Google Action in Nederland die gebruik maakt van de Google Transaction API. Hier zijn learnings uit voortgekomen welke toepasbaar zijn bij alle toekomstige Google Actions die een transactionele focus hebben.

www.dsautomobiles.nl
www.greenhousegroup.com
www.mediacom.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief