Marketing Report
Dacia en Talpa winnen Radio Advertising Award

Dacia en Talpa winnen Radio Advertising Award

Dacia en Talpa Radio hebben met hun vierdaagse actie Blijf erin en win op Radio 538 de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content Case gewonnen. Voor het derde jaar op rij mocht 538 de Award in ontvangst nemen.

Bij de beoordeling bekijkt de jury of de merkwaarden van zowel de radiozender als van adverteerder elkaar goed versterken en of de activatie onderdelen op een natuurlijke wijze in het radioprogramma passen.

Blijf erin en win

Voor de activatie werd een Dacia Duster in het 538-pand geparkeerd, waar vier luisteraars werden uitgedaagd om zo lang mogelijk in de auto te blijven zitten. Ze sliepen, dronken en aten in de auto en mochten er alleen uit voor een plaspauze. De Dacia Duster werd volledig uitgerust met camera’s en microfoons. Luisteraars van 538 konden hierdoor 24 uur per dag via de livestream op 538.nl meekijken en konden de 538-dj’s snel schakelen en communiceren met de inzittenden.

Gedurende de activatie werden de vier deelnemers door de 538-dj's continu verleid en uitgedaagd om uit te stappen. De dj's deden onweerstaanbare inruilvoorstellen en betrokken hun luisteraars bij de keuze van challenges en opdrachten. Hierdoor mochten luisteraars meebepalen wat er in de auto gebeurde om zo met elkaar toe te leven naar het finalespel in De Frank en Vrijdag Show.

Uiteindelijk bleven twee kandidaten over voor het finalespel en won een deelnemer na vier dagen de Dacia Duster. De gehele activatie werd goed gevolgd door luisteraars, via social en media.

www.538.nl
www.dacia.nl
www.talparadio.nl
www.talpanetwork.com 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.