Marketing Report
Dawn en ARTIS lanceren AI-actie: Animal Intelligence

Dawn en ARTIS lanceren AI-actie: Animal Intelligence

ARTIS lanceert een ludieke actie, ontwikkeld door Dawn, a Springbok Agency, waarin ze inhaken op de tijdgeest om de kracht van natuur te laten zien. Artificial intelligence vervangt mensen, neemt banen over en maakt mooiere dingen dan je je kan voorstellen, maar die mogelijkheden maken ons blind voor de indrukwekkende dingen om ons heen die we vaak voor lief nemen. Het natuurinstituut geeft AI een nieuwe betekenis: Animal Intelligence.

Animal Intelligence

Imagine an immortal creature of Imagine a species that’s perfected the art of camouflage. Als je deze aanwijzingen – ook wel een prompt genoemd – aan generatieve AI zoals DALL-E of Midjourney geeft krijg je wonderbaarlijke wezens te zien. En die magie zien we volop in de beelden van ARTIS. Maar hier is niets kunstmatigs aan. In deze campagne zien we stuk voor stuk echte dieren, microben en planten met uitzonderlijke kwaliteiten zoals het beerdiertje, dat eeuwig kan leven. ARTIS gebruikt zo de taal en visuele stijl van AI om ons weer verliefd te laten worden op de natuur en haar vindingrijkheid. Zo geven ze een nieuwe betekenis aan AI: animal intelligence.

Campagne met kunstmatige knipoog

Deze ludieke actie is onderdeel van de missie van ARTIS om mensen te inspireren en activeren om zelf bij te dragen aan een leefbare wereld voor toekomstige generaties. De mens heeft immers een verzorgende rol ten opzichte van de aarde en natuur. Planetary Health, heet het. Het natuurinstituut gelooft in de verantwoordelijkheid die mensen hebben, maar wil daar niet met een corrigerende vinger naar wijzen. Zij zijn ervan overtuigd dat de natuur wonderlijk genoeg is om ons dat zelf te laten beseffen, wat deze campagne met een kunstmatige knipoog doet.

Rembrandt Sutorius, directeur ARTIS: "Het is onvoorstelbaar hoe snel kunstmatige intelligentie onze levens binnenkomt. En het is terecht dat er veel aandacht voor is want het gaat een grote impact hebben op onze levens. Maar laten we juist nu ook aandacht houden voor de wonderlijke, natuurlijke intelligentie van al het leven om ons heen. Dankzij miljarden jaren van evolutie leven we namelijk al in een prachtig, complex ecosysteem. Een ecosysteem dat door ons toedoen onder enorme druk staat. ARTIS wil mensen zich meer verbonden laten voelen met al dat andere leven op aarde, juist nu zich een nieuwe vorm van intelligentie aandient."

Tom Rentmeester, Art Director bij Dawn, a Springbok Agency: "In een tijd van visuele wildgroei is het goed om herinnerd te worden aan de bijzondere verschijningen die de natuur ons rijk is. De natuur is immers de originele AI, waar miljoenen generaties hebben geleid tot haast onvoorstelbare dingen."

De campagne is te zien online, op TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn en OOH.

Credits:

Klant: ARTIS | Bureau: Dawn. A Springbok Agency

www.springbokagency.com

www.artis.nl

Lees ook:

Boels Rental kiest voor Springbok en lanceert lentecampagne

16-04-2024 | 11:15:00
Na een korte pitch procedure hebben Springbok en Boels Rental samen het digitale en creatieve concept en de campagne ontwikkeld

[Vacatures] Springbok zoekt een Junior display specialist

11-04-2024 | 08:08:00
Springbok is per direct op zoek naar een Junior display specialist -Den Bosch

[The List] Springbok

28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland

Plan International en Springbok genereren dromen voor meer meisjesrechten

08-03-2024 | 15:51:00
Zelfs anno 2024 is Internationale Vrouwendag een absolute noodzaak. Op veel plaatsen in de wereld hebben meisjes nog niet het recht om vrij te dromen

[Vacatures] Springbok zoekt een Senior Digital Strategist

29-02-2024 | 11:28:10
Springbok is per direct op zoek naar een:Senior Digital Strategist-Den Bosch

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief