Marketing Report
Dawn verzorgt outdoor-gedeelte Zilveren Kruis-campagne nieuws

Dawn verzorgt outdoor-gedeelte Zilveren Kruis-campagne

Zilveren Kruis lanceert een campagne rondom goede voornemens. Dawn nam het outdoor-gedeelte van Gouden Voornemens voor haar rekening.

De campagne is het resultaat van de Ocean Outdoor Creative Competition, waarbij Dawn en Zilveren Kruis samen ruim 250.000 euro aan mediawaarde wonnen. Naast de 2e plaats (categorie commercieel) won Dawn ook met werk voor Oxfam Novib (1e plaats non-profit) en het Nederlands Filmfestival (3e plaats non-profit).

Interactieve billboards

De zorgverzekeraar neemt goede voornemens en de druk die we onszelf daarbij opleggen, met een knipoog op de hak. Met een door Dawn ontwikkeld outdoor-concept dat gebruikmaakt van Ocean Outdoors interactieve billboards, verrast Zilveren Kruis nietsvermoedende voorbijgangers door tekstballonnen met iets té goede voornemens boven hun hoofden te laten verschijnen, zoals Dry January t/m maart, 365 legdays of Alleen nog maar door m’n neus ademen.

Laagdrempelige Gouden Voornemens

De boodschap luidt: Goede voornemens moeten wel een beetje leuk blijven. Ga daarom dit jaar voor gouden voornemens. Waarna er wordt verwezen naar een door Yune ontwikkelde actiepagina met daarop een aantal laagdrempelige Gouden Voornemens, oftewel voornemens die je wél kunt volhouden.

Ontspannen het jaar in

Frenkel Schönfeld, creatief directeur bij Dawn: "Goede voornemens zorgen er vaak voor dat we het nieuwe jaar al gestrest beginnen. Niet zo gezond dus. Door deze traditie op de hak te nemen, willen we bij iedereen de druk een beetje van de ketel halen en ontspannen het nieuwe jaar in helpen gaan.”

De campagne is te zien op outdoors in Westfield Mall of the Netherlands, Nieuwegein Cityplaza en diverse schermen in Hilversum.

Credits:

Klant: Zilveren Kruis | Bureau: Dawn. A Springbok Agency | Productie: Ocean Outdoor, Yune

www.springbokagency.com

www.dawn.nl

www.zilverenkruis.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief