Marketing Report
[De Belofte 2022] Daryl Fransz (MIX): We richten ons radicaal op het idee. De rest komt later interview

[De Belofte 2022] Daryl Fransz (MIX): We richten ons radicaal op het idee. De rest komt later

Daryl Fransz is Senior Creative bij MIX. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij MIX introduceren?

MIX is een idee-gedreven bureau. Iedere dag werken we aan ideeën die wat los maken. Op basis van het idee kijken we welke uitwerking het meest passend en doeltreffend is. Middelenvrije creatie dus. Dit doen we nu zo’n 1,5 jaar voor klanten, zoals Nationale Nederlanden, ABN AMRO, Jumbo, Pro Rail en Mediahuis.

Wat kan MIX dat andere bedrijven niet kunnen?

Focus. We richten ons radicaal op het idee. De rest komt later. Data, middelen, kanalen. Het is allemaal ondergeschikt aan het idee. Een goed idee moet zichzelf uit kunnen leggen in één beeld en één zin. Daarom
zoeken we altijd naar de meest simpele vorm. Die liefde voor het idee voeren we door in alles wat we doen. In hoe we onze ideeën presenteren. In hoe we communiceren met de klant. In hoe we onszelf beoordelen. Creativiteit als motor voor ideeën. Dat is waar alles bij ons om draait

Waaruit bestaat jouw werk bij MIX?

100%


100%

100%

100%


Wat vind jij de belangrijkste trends in onze business?

  • De data trend: Super waardevol als tool om inzichten te vergaren en resultaten te meten. Niet om creatieve beslissingen mee te nemen
  • De metaverse trend: Gaat echt ontzettend tof worden. Dat is het alleen nog niet. Virtuele biertjes en digitale hotels zijn leuk voor de mensen die het maken. De normale mens (doelgroep) heeft hier nog niets aan
  • De minder focussen op trends-trend: De focus op trends verdunt de kern van marketing. Alles wat we doen werkt in de basis al heel lang hetzelfde. Uiteindelijk is een origineel idee het enige wat écht bij mensen blijft hangen. Al het overige is ruis


Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

Het is vanzelfsprekend nooit zo zwart-wit als deze vraagstelling, maar… Wat er soms vergeten wordt: Is dat niemand zit te wachten op reclame. Dit moet altijd het uitgangspunt zijn. Dit besef is bij de jonge generatie meer aanwezig, doordat zij vanaf jongs af aan veel meer prikkels ontvangen dan de gevestigde orde dat in hun jeugd heeft ervaren. Dat betekent dat emotie essentieel is. En een idee nooit te eenvoudig is. Complexe ideeën
zijn er daarentegen ten overvloede. En daar heeft niemand tijd voor

Wat zijn jouw ambities in ons vak?

Dan Wieden, Jeff Goodby and Daryl Fransz. Creatives that changed the face of advertising. Mijn ambities? Ooit in één zin genoemd worden met deze legendes. Door werk te maken dat langer blijft bestaan dan een campagne. En door een fijn mens te zijn.

Wat is het laatste nieuws?

Afhankelijk voor wie het is. Voor Rik Boin: Tweakers wijst adverteerders die gebruikers willen volgen de deur. Voor Nathalie Lam: Philips announces sponsorship Dental Forum. Voor Bibianne Roetert: Salmonella in chocola. Voor Jeroen Koopman: Creating a sustainable future for creative agencies. Voor Mèlanie Bosveld: It's time to stop talking about generations. Voor Deniz Alkaç: De Snap Pixy.

www.workwithmix.com

www.crossmediacongres.nl

www.resultrecruitment.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Abonneer je op onze nieuwsbrief