Marketing Report
[De Belofte 2022] Louise van Britsom (Wieden + Kennedy): De tijd van niche culture is hier! interview

[De Belofte 2022] Louise van Britsom (Wieden + Kennedy): De tijd van niche culture is hier!

Louise van Britsom is Creative Strategist bij Wieden + Kennedy. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Wieden + Kennedy introduceren?

W+K is een onafhankelijke global creative advertising agency. We maken werk dat (culturele) impact heeft en tegelijkertijd business value creëert. De meesten kennen ons van NIKE - Just do it - slogan / Colin Kaepernick campagne.

Wat kan Wieden + Kennedy dat andere bedrijven niet kunnen?

In mijn ogen zijn zij de ware meesters. Meester in het werk en leermeesters voor de meesten van ons. Voor mij is het pure kunst hoe ze met een filmpje van twee minuten een global audience kunnen betoveren, een brand hebben overtuigd om plastic lost te laten en met de introductie van street football de menselijke kant van prof’s naar boven hebben gehaald.

Ze laten zien dat advertisement een tool kan zijn om te helpen. Met hard work, sense of justice and a kind open heart veranderen ze levens. Dit is ook gebeurd met de mijne.

Waaruit bestaat jouw werk bij Wieden + Kennedy?

Ik ben onderdeel van W+K creative incubator program: the Kennedy’s. Het opereert als een autonome agency binnen W+K met clients zoals SPUN, DeChase, Chilly’s en KLABU.

Bij de projecten deed ik conceptual art direction en creative strategy

Wat vind jij de belangrijkste trends in onze business?

Dat de tijd van niche culture hier is! Ik vind het fantastisch om te zien. We raken steeds meer verbonden door wat ons interesseert. Het is allemaal zo mooi en community based. Het delen van informatie, het stukje herkenning wat eenzaamheid vermindert en het uitdiepen van een passie. Hier ga ik goed op.

Neem bijvoorbeeld deze 70+ dame bij wie gamen een belangrijke rol heeft gespeeld om met haar depressie om te gaan. Niche culture werpt ons een spiegel op over vooroordelen. Het laat ons nadenken over bijvoorbeeld leeftijd en hoe we naar leeftijd kijken in onze samenleving.

Ik merk dat de industrie en brands langzaam niche culture meer omarmen. Een extra bonus voor mij is de vermindering van de Liga koek gezinsreclames op de Nederlandse tv.

Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

Wit perspectief staat niet gelijk aan goede sales. Je hebt een diversiteit aan perspectieven en representatie nodig, waar de hele samenleving zich in kan herkennen, om goed werk te maken en relevant te blijven. Dit geldt niet alleen om de beelden die je produceert, maar ook om de samenstelling en cultuur van je bedrijf.

Iedereen doet zijn best en iedereen werkt met blinde vlekken. Als je niet weet hoe je kunt veranderen, schakel dan de juiste hulp in en wees bereid om te leren. Zolang je leert en transformeert dan zijn de verleden fouten het toch nog waard geweest.

PlusPlusone is bijvoorbeeld een mooi initiatief, waardoor ook mijn perspectief een erkende realiteit in onze industrie is geworden.

Wat zijn jouw ambities in ons vak?

Een succesvolle glocal creative agency runnen, dat zich focust op de daadwerkelijke behoeftes van mensen.

Wat is het laatste nieuws?

Akon is een stad aan het oprichten. Man. Met. Visie.

www.wk.com

www.crossmediacongres.nl

www.resultrecruitment.nl




Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief