Marketing Report
[De Belofte 2022] Nina Chrispijn (Bambuu): De gevestigde orde verbaast mij keer op keer met de non-agile houding interview

[De Belofte 2022] Nina Chrispijn (Bambuu): De gevestigde orde verbaast mij keer op keer met de non-agile houding

Nina Chrispijn is Senior Online Marketeer bij Bambuu. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Bambuu introduceren?

Bambuu is een strategisch marketingbureau, dat MT's van groeibedrijven helpt met optimaal organiseren van marketing. Van strategie, tot strakke regie en implementatie van het beleid. Al onze klanten krijgen een dedicated strateeg en gespecialiseerde marketeers van ons. Hiermee groeien we zelf ook als kool, met jaarlijks FD Gazellen en top noteringen in Emerce 100.

Wat kan Bambuu dat andere bedrijven niet kunnen?

In plaats van aan het werk gaan voor een bedrijf, gaat Bambuu aan het werk met het bedrijf. Bambuu zorgt voor het extra duwtje in de rug waar veel ondernemers vaak blijven stil staan. Samen groeien we het hardste. Bambuu helpt bedrijven met een strategisch route. Geen dingetjes doen, maar full focus een plan een uitdenken met een stip op de horizon, lange termijndoelstellingen. Uiteindelijk worden de Strategen en Marketeers gezien als een sparringpartner en collega door de klant.

Waaruit bestaat jouw werk bij Bambuu?

Bij Bambuu heb ben ik samen met een collega Strateeg in lead bij verschillende type klanten. Een aantal voorbeelden van mijn klanten zijn BARTS Amsterdam, Vapro Recruitment en Breinstein. Al deze bedrijven hebben zelf een marketingafdeling, maar huren Bambuu in om de marketingstrategie (of bedrijfsstrategie) naar een hoger niveau te tillen. In mijn rol als Marketeer ben ik een marketingmanager op locatie. De jaar(plannen) worden door Bambuu opgezet en uitgerold en aan mij specifiek de taak om dit in goede banen te begeleiden. Naast projectmanagement, is het daarom belangrijk dat je alle facetten van het marketingspeelveld beheerst (SEO,SEA, Marketing Automation, CRO etc.) Ik begeleid marketeers op locatie en draag zorg voor een eenduidige strategie.

Wat vind jij de belangrijkste trends in onze business?

Er is een aantal trends die mij op dit moment het meeste triggeren:

  • Marketing wordt steeds meer persoonlijk. Er komt een einde tijdperk van de massamedia. Bijv. Geen reply all content met een gelikt marketingtechnisch template, maar real life updates met persoonlijke boodschappen en meer gericht op community’s. Gepersonaliseerde content voor ieder wat wils. Het leren kennen van je doelgroep is daarom in deze tijd nog belangrijker.
  • In Google Shopping kun je nu 3D producten toevoegen, voorbeeld dat je in de shopping ad het product kan draaien, en zelfs met AR via je camera in je kamer kan zetten, vanuit de shopping ad. AR gaat een groot onderdeel worden in de toekomstige media.
  • Video, video, video. Je ziet het al steeds vaker voorbijkomen. Video’s in website headers, video op social media (TikTok, Snapchat, Instagram Reels), video als recruitment middel en ga zo maar door. In de toekomst gaan we veel meer te maken krijgen met video.
  • We leven in een tijdperk waar privacy een grotere rol speelt. Minder mensen willen persoonsgegevens achterlaten. Maar er zijn ook strengere restricties gekomen op discriminatie (op woonplaats, leeftijd, geslacht). De mogelijkheden qua tracking en targeting zijn hierdoor een stuk uitdagender geworden. We zullen daarom met creatievere uitingen moeten komen om toch de juiste doelgroep aan te spreken.
  • De ontploffing op de arbeidsmarkt. Er zijn op dit moment extreem veel vacatures en heel weinig werkzoekenden. Dit zorgt voor een concurrerende markt.


Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

De gevestigde orde verbaast mij keer op keer met de non-agile houding. Ze vinden het lastig om snel bij te sturen en doorlopend te testen. De gemaakte keuzes worden soms (veel) te lang doorgezet, ondanks negatieve/mindere resultaten. Ik denk dat de jongere generatie wat verder is en meer gewend om te testen, bij te sturen en door te optimaliseren op een frequente basis. Zo leer je sneller en kom je uiteindelijk op betere resultaten. Daarnaast staat de jongere generatie vaak dichter op de nieuwste ontwikkelingen rondom bijv. Social media.

Wat zijn jouw ambities in ons vak?

Mijn ambitie is om zoveel mogelijk te leren op marketinggebied en strategisch vlak. Wanneer ik de kans krijg zal ik altijd de stap buiten mijn comfort zone nemen. Het doel is om eind dit jaar Strateeg / Business Consultant te worden bij Bambuu. Ik bedien nu al als (Medior) Strateeg zelf klanten. Met behulp van een buddy en veel trainingen etc. Zorg ik dat ik mijn doel dit jaar behaal. Uiteindelijk zou ik graag bij een grotere organisatie een team willen aansturen en opleiden.

Wat is het laatste nieuws?

Er is ieder uur nieuws wat jij interesseert, maar als ik het nieuws richting marketeers voor eenmaal mag bepalen dan is het een nieuwsbericht over Google Analytics 4. Juni is in mijn ogen de laatste maand wanneer het zonder problemen kan omdat je dan, wanneer we voor 100% overgaan op GA4 al een jaar aan data in het systeem hebt zitten. Kortom, je kunt direct doorpakken met (bijvoorbeeld) Jaar-op-jaar vergelijkingen. Als je volgend jaar pas 1 juli begint met GA4 begin je met een schone lei en mis je die cruciale vergelijkingsdata.

www.bambuu.nl

www.crossmediacongres.nl

www.resultrecruitment.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Abonneer je op onze nieuwsbrief