Marketing Report
De Bijenkorf brengt retail online met digitale experience nieuws

De Bijenkorf brengt retail online met digitale experience

De Bijenkorf en Dept creëerden een magische, branded experience die de verwondering van het bekijken van een mooie etalage op een digitale manier tot leven laat komen in de feestdagencampagne, genaamd Bewonder & verwonder.

De Bewonder & verwonder-campagne heeft als doel klanten te verrassen en inspireren. De bezoeker wordt onder leiding van een bij meegenomen op een digitale reis door het magische bos en ontdekt gaandeweg feestelijke producten die geïnspireerd zijn door de natuur. De verleidende features van de feestdagencampagne komen terug op meerdere kanalen, waarin de bij het kenmerkende element is en onder andere te zien op debijenkorf.nl en in de verschillende social media teasers.

Elbert Chang, senior manager digital content bij de Bijenkorf: “Bij de Bijenkorf willen we dat iedereen zich bijzonder kan voelen. Dus ook digitaal. Op het digitale platform creëren we het hele jaar door relevante en creatieve content die de Bijenkorf-fan inspireert en adviseert. Maar tijdens het feestseizoen pakken we natuurlijk grootser uit. En hebben we ervoor gekozen op samen met Dept een unieke magische ervaring neer te zetten die de campagne online tot leven laat komen.”

Max Pinas, executive creative director bij Dept: “Technologie heeft een andere rol in ons leven genomen en dit soort innovatie is belangrijk om merk en experience echt samen te laten komen. We wilden de fysieke etalage-ervaring evenaren en nieuwsgierigheid bij de bezoeker wekken – dat lukte in korte tijd door creativiteit en technologie slim te combineren.”  

Dept heeft in opdracht van de Bijenkorf de strategie en het concept bedacht en het design gemaakt. Voor de productie is het internationale creatieve bureau Dogstudio aangehaakt. Hoe het project tot stand is gekomen lees je hier

www.deptagency.com
www.debijenkorf.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief