Marketing Report
De Bijenkorf introduceert duurzaamheidslabel

De Bijenkorf introduceert duurzaamheidslabel

Door het toevoegen van een duurzaamheidslabel kunnen klanten makkelijker producten herkennen met een duurzamer karakter. Er zijn meer dan 1000 producten met het duurzaamheidslabel te vinden in de winkels en de webshop. Naast het toevoegen van nieuwe duurzamere merken heeft de Bijenkorf als onderdeel van Selfridges Group het G-7 Fashion Pact ondertekend, waarin nieuwe doelen op het gebied van duurzaamheid worden gesteld.

Het duurzaamheidslabel heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn, of een combinatie daarvan. Bijvoorbeeld tegen een eerlijke prijs voor alle betrokkenen gemaakt, biologisch, gerecycled, milieuvriendelijk of diervriendelijk. Producten en materialen die aan (een deel van) deze criteria voldoen, zijn vaak voorzien van een wereldwijd geaccepteerd keurmerk, zoals GOTS voor katoen, GRS voor gerecyclede materialen en UTZ voor duurzaam verbouwde koffie en cacao.

In 2016 ondertekende de Bijenkorf het Convenant duurzame kleding en textiel en stelde een bijbehorend plan van aanpak op om concrete doelen te bereiken. Dit plan van aanpak is gericht op transparantie en verduurzaming van de kleding- en textielketen. Hierbij richt de Bijenkorf zich op het verbeteren van arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn.   

Meer informatie over het duurzaamheidsbeleid van de Bijenkorf vind je op hun website.

www.debijenkorf.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief