Marketing Report
[DeMarketing100 2021] Caroline van Turennout meest invloedrijk in marketing, Arno de Jong en Andrea Huijssoon runners-up

[DeMarketing100 2021] Caroline van Turennout meest invloedrijk in marketing, Arno de Jong en Andrea Huijssoon runners-up

Op 7 juli 2021 is tijdens het DeMedia100 Diner in de Kromhouthal in Amsterdam de tweede editie van DeMarketing100 bekendgemaakt. De lijst heeft een spectaculaire nieuwe nummer 1. Caroline van Turennout, Manager Marketing & Communication Europe bij Zeeman, springt van plaats 9 naar plaats 1.

Ook de nummer 2, Arno de Jong, maakt een grote sprong, hij gaat van plaats 7 naar plaats 2. De CMO van de Nederlandse Loterij won de afgelopen jaren tal van prijzen waaronder twee Gouden Effies in 2019 voor Koning Toto, die ook een Europese Gouden Effie won.

De nummer 1 van 2020, Andrea Huijssoon, wisselde niet alleen van plaats maar ook van positie. Ze verliet Heineken en is nu Media Connections Planning Director- North West Europe bij PepsiCo.

Er zijn twee nieuwkomers in de top 10. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020 Monique Pennings, Manager Jumbo Media & Partnerships, springt van 11 naar plaats 5.

Michiel van der Zanden, Head of Marketing bij Coolblue, stijgt van 13 naar 10.

Conny Braams hoogste nieuwe binnenkomer

De Marketing100 2021 lijst heeft 30 nieuwkomers. Conny Braams is Chief Digital and Marketing Officer bij Unilever sinds januari 2020. Zij op plaats 14 de hoogste nieuwe binnenkomer. Unilever is tot nu toe haar enige werkgever geweest waar ze al 31 jaar voor werkt.

Emilie  Verschuren is sinds januari 2016 Marketing Manager Benelux bij Rituals, zij komt binnen op plaats 18. Frederike den Ottelander begon in maart 2015 bij IKEA Nederland als Social Media Manager, sinds oktober 2019 is zij Country Marketing Manager. Zij komt binnen op plaats 23.

Andere nieuwkomers in de lijst zijn onder meer Maartje Overmars (McDonald's | 24), Niels Moes (BOL.com | 35), Albert de Heer (De Kuyper | 49), Lydi Siebers (HelloFresh | 51) en Onno Huyghe (Swapfiets | 53).

Peter van Mourik grootste stijger

Peter van Mourik is sinds augustus 2018 directeur marketing & communicatie bij supermarktketen PLUS. Hij is dit jaar de grootste stijger; hij springt van 88 naar 31. Trix van der Vleuten is CMO Northern Europe bij fastfoodketen KFC. Ze werkt sinds mei 2019 in die functie. Zij klimt van 86 naar plaats 32. Brenda Smith werkt voor AS Watson sinds december 2014. Eerst als Adjunct Directeur Marketing, sinds januari 2018 als Director Marketing & Customer Experience van AS Watson Health & Beauty Benelux. Ook zij maakt een reuzensprong; van 42 naar plaats 13.

De volledige DeMarketing100 2021 staat hier

www.demarketing100.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief