DekaMarkt opent pilotvestiging met gewijzigd winkelbeeld

DekaMarkt opent pilotvestiging met gewijzigd winkelbeeld

04-11-2020 17:25:00 | Door: David de Jong | hits: 1439 | Tags:

DekaMarkt heeft een pilotvestiging in Heemstede geopend waarin het haar winkelbeeld gewijzigd heeft. Dit heeft Retailresult Groep, die eigenaar is van de merken DekaMarkt en Dirk, bekend gemaakt. Het gewijzigde winkelbeeld omvat kernwaarden als  dagelijks inspirerend, verfrissend verantwoord en uitzonderling attent. DekaMarkt wil daarmee een winkel neerzetten die meer aansluit op de klantwensen van deze tijd: naast het sterke aanbod in vlees, brood en groente & fruit is er meer aandacht voor gemak, logische shoppingroutes en een forse uitbreiding van het assortiment. DekaMarkt telt 79 winkels in met name Noord-Holland en Oost-Nederland en profileert zich daarbij als supermarkt die staat voor kwaliteit, vers en service en vakmanschap. De opzet van de gewijzigde pilot-winkel is vanuit een marktidee.

In verband met corona vonden er geen feestelijkheden plaats, maar betrof het een ingetogen opening. Inwoners van Heemstede stonden ruim voor openingstijd, op veilige afstand van elkaar, te wachten totdat ze de winkel mochten betreden.

De bedoeling is dat na 14 maart 2021 een evaluatie zal plaats vinden. Daarna zal Detail Result Groep een plan maken opdat alle DekaMarkt supermarkten omgebouwd worden tot de verbeterde formule. De formule gaat daarbij uit van meer uniformiteit, waarbij DekaMarkt nu nog een pluriform beeld heeft per supermarkt, waarbij nog wel ingespeeld wordt op de lokale beleving. Ook wordt de formule aangepast naar mate de grootte van de winkel waarbij het basisdee dezelfde blijft.

Anouschka Verbeek, supermarktmanager bij DekaMarkt: “Iedereen heeft de afgelopen maanden keihard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen. Het is een grote eer om in deze mooie winkel leiding te mogen geven aan het team dat er voor gaat zorgen dat we onze klanten verrassen met het vieren van ons vakmanschap en onze kernwaarden dagelijks inspirerend, verfrissend verantwoord en uitzonderlijk attent een gezicht krijgen.”

Marco Maatman: “Vanaf het moment dat de klant de winkel betreedt, is zichtbaar wat DekaMarkt met het nieuwe winkelbeeld wil uitstralen. Niet veranderd is het vlees van topkwaliteit wat uit onze eigen slagerij komt. Ook het brood en banket komt nog steeds uit onze eigen bakkerij. Deze aspecten waar we al enorm trots op waren, hebben we natuurlijk geïntegreerd in het nieuwe concept.”

Zodra de klant via de transparante entree binnenkomt, ziet men als eerste het kloppende hart: De keuken van Deka. Hier worden zichtbaar verse gerechten voorbereid. Vanuit de Keuken van Deka komt de klant op de Groente- en Fruitmarkt, vervolgens op een natuurlijke wijze overgaand naar de slagerij, vleeswaren en kaas. Ook treft men hier het Inspiratie Eiland aan, waar klanten met levendige activaties geïnspireerd worden met de heerlijkste recepten en maaltijdingrediënten. Onder de naam de Bakker van DekaMarkt, komt het brood en banket assortiment samen.

DekaMarkt introduceert daarnaast de actiestraat waar aanbiedingen op een duidelijke plaats in de winkel te vinden zijn.

De winkel in Heemstede dient ook als pilotwinkel voor het werken met elektronische schaplabels (ESL). Met hulp van diverse schermen door de hele winkel heen vertelt DekaMarkt over het rijke assortiment, de bereidingsmogelijkheden, maar ook het bieden van inspiratie op de vraag wat eten we vandaag? Verder zijn er nog¦nbsp; heel veel andere noviteiten en onderscheidende formule elementen in de winkel te vinden. Zo werkt de formule samen met merken als Lavazza, Oil & Vinegar en Lindt.

DekaMarkt introduceert met het gewijzigde winkelbeeld het huismerk DekaVers en voegt 1150 producten toe aan haar assortiment.

Marco Maatman, Merk en Formuleman DekaMarkt bij Retailresult Group: “Dit huismerk sluit beter aan bij onze nieuwe formule en geeft een duidelijke structuur voor de klant. We hebben gekozen voor het vergroenen van ons logo, omdat dit het meeste aansluit bij onze kernwaarden. Speciaal voor ons huismerk ontwikkelden we een eigen lettertype: kwalitatief, terug naar de oorsprong, maar toch heel eigentijds. Dit lettertype gebruiken we trouwens ook in de signing van de winkel.”

Edith Appels, directeur DekaMarkt, geeft aan: “Ik ben verrast, ontroerd en supertrots op wat het DekaMarkt team heeft neergezet. Met een sterk beeld van wat we onze klanten willen en kunnen bieden. Wat een mooie tijd om deel te worden van deze organisatie. Ik heb er alle vertrouwen in dat klanten de nieuwe formule gaan waarderen, dat we aantrekkelijker worden voor nieuwe klanten en dat we met de learnings ook in andere marktgebieden succesvol kunnen vernieuwen.”

www.detailresult.nl
www.dekamarkt.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.