Marketing Report
Dept maakt campagne rondom Cyberhulp van Univé

Dept maakt campagne rondom Cyberhulp van Univé

Univé voegt als eerste verzekeraar van Nederland aan al haar schadeverzekeringen standaard Cyberhulp toe. Lead agency Dept maakte een campagne die mensen bewust maakt van de propositie, en meteen helpt om cybercriminelen te slim af te zijn met tips en adviezen.

Cybercriminaliteit stijgt en is inmiddels een groter risico geworden dan de huis-tuin-en-keuken woninginbraak. Wie zou er niet intrappen: een namaak-sms van de Belastingdienst met het bericht dat je een paar honderd euro terugkrijgt. Het enige wat je hoeft te doen, is even inloggen met je gebruikersnaam en paspoort. En zo gemakkelijk slaan cybercriminelen toe. Univé wil haar leden helpen veilig en zorgeloos online te kunnen zijn en introduceert daarom Univé Cyberhulp.

De landelijke campagne van Univé start met tv-billboarding, radiospots en een onlinevideo die kijkers bewust maakt van hun kwetsbaarheid en de propositie. Daarnaast geeft Sanne Maasakkers, ethisch hacker en expert cybersecurity, in een reeks online video’s nog meer praktische tips om het cybercriminelen moeilijk te maken. Verder is er een brede onlinecampagne met interactieve banners die je cyberkennis testen en Univé Cyberhulp onder de aandacht brengen.

Marco Nanne, directeur van Univé Schade: “Als coöperatie streeft Univé ernaar haar leden te helpen bij het voorkomen en beperken van risico’s, zodat alleen datgene wat écht nodig verzekerd hoeft te worden. In een aantal situaties voorziet Univé Cyberhulp in dekking bij cyberschade, terwijl voor 1,1 miljoen leden met een schadeverzekering bij Univé onze cyberhelpdesk dag en nacht klaarstaat.”

Daarnaast is de campagne die Dept samen met mediabureau M2Media ontwikkelde gericht op meer dan bekendheid van de propositie.

Bonne de Roos, copywriter bij Dept : “We willen mensen bewust maken van het risico dat ze lopen, en ze helpen om zelf cyberellende te voorkomen. Cybercriminelen gebruiken gemene trucs om hun slachtoffers data of geld afhandig te maken. In de campagne testen we op ludieke wijze of mensen die trucs herkennen, en geven we tips die helpen bij veilig onlinegedrag.”

www.deptagency.com
www.unive.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief