Marketing Report
Dept ontwikkelt Zooo veel money-campagne voor Eurojackpot

Dept ontwikkelt Zooo veel money-campagne voor Eurojackpot

Na een pitch eerder dit jaar is Dept verkozen tot het digitale creatiebureau van Eurojackpot. Op 11 mei is vanuit deze samenwerking de eerste online-first campagne live gegaan. De campagne geeft verdieping aan Eurojackpot haar merkmantra Zooo veel money.

focus van de campagne ligt op het gegeven dat de maximale hoofdprijs 90 miljoen euro is en dat veel mensen geen idee hebben wat je allemaal kunt doen met dat geld. In de campagne staat de ZoooveelMoneyMan centraal. Hij is dé expert in het uitgeven van geld en helpt de consument te fantaseren over wat je allemaal kunt doen met het prijzengeld.

Saskia Baartman, business manager Eurojackpot: “Eurojackpot wil zich positioneren als een unieke en eigentijdse loterij. Onze extreem hoge Jackpot geeft ons al een unieke positionering onder de loterijen, maar we willen ook het verschil maken in communicatie en creatie. Met deze campagne willen we op een creatieve manier de fantasie van de consument prikkelen. Hopelijk ervaren consumenten de ZoooveelMoneyMan als leuke content, want een beetje humor kunnen we wel gebruiken in deze gekke tijd. Dept heeft in samenwerking met Greenhouse Group fantastisch werk afgeleverd en we zien de resultaten vol vertrouwen tegemoet.”

Rob Voortman, senior creative bij Dept: “De tips van de ZoooveelMoneyMan komen terug op verschillende kanalen. Niet alleen via social uitingen, maar ook op de campagnewebsite, display banners en zelfs in een e-book dat daadwerkelijk te downloaden is, want wat is een groot inspirator zonder eigen boek? De campagne vereiste een grote verbeelding en dat vergde veel creatieve oplossingen tijdens de productie van de video’s, maar door goede samenwerkingen en een gedeelde ambitie konden we in topsnelheid een mooi staaltje werk neerzetten.”

www.eurojackpot.nl
www.deptagency.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief