Marketing Report
Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT

Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent. Het in Londen gevestigde bureau versterkt het creative en experience aanbod van DEPT in het Verenigd Koninkrijk. Andersom wordt ook het volledige dienstenpakket van DEPT beschikbaar voor de klanten van ShopTalk.

Designstudio ShopTalk

Paul Ferry, directeur en mede-oprichter van ShopTalk: "Bij ShopTalk hebben we een passie voor het inzetten van merken en creativiteit als krachtige commerciële tools om bedrijven in allerlei vormen en maten te helpen grootse dingen te bereiken. Wat echt indruk op ons maakte was de boutiquebenadering van DEPT, in combinatie met het talent, de expertise en ook de schaalgrootte om merkervaringen neer te zetten op het niveau van een wereldwijd toonaangevend bureau."

James Wood, creatief directeur en mede-oprichter van ShopTalk: "DEPT schudt al een aantal jaren de boel op in de creatieve industrie. Het was inspirerend om tijd door te brengen met hun teams in Europa en te zien hoe zij marketing, technologie en creativiteit combineren om next-level merkervaringen te creëren. We zijn enorm trots op deze volgende stap voor ShopTalk."

ShopTalk heeft een aantal langlopende samenwerkingen met klanten, zo bewaakt het bureau bijvoorbeeld de uitstraling van het merk rondom alle ontwerpelementen van bedrijfstechnologieleverancier Arm. Voor Piëch, de Zwitserse fabrikant van elektrische auto's, creëerde de studio een designsysteem met de perfecte balans tussen de Europese historie van het bedrijf en hun technische mindset, om daarmee de volgende generatie van sportwagenfans aan te spreken. Voor Heinz zorgde ShopTalk dat het merk consistent gepositioneerd was op de wereldwijde website voor meer dan 5.700 producten in 18 markten.

Dimi Albers, CEO van DEPT: "Paul Ferry, James Wood en hun team hebben een geweldige teamcultuur opgebouwd. Ze leveren merkervaringen van wereldklasse en ontwikkelen creaties van de bovenste plank, en dat terwijl ze snel en flexibel blijven. Het team heeft een enorme schat aan ervaring en zal ons branding en experience designwerk naar een hoger niveau tillen."

Co-brand ShopTalk/DEPT

De studio opereert vanaf vandaag onder de co-brand SHOPTALK/DEPT en blijft werken onder leiding van de oprichters en het bestaande managementteam. DEPT is in 2015 opgericht in Amsterdam en is wereldwijd snel gegroeid, van 150 medewerkers in Nederland naar meer dan 3.000 medewerkers in 17 landen verspreid over vijf continenten. De digital agency werkt samen met merken als Google, Philips, eBay, Patagonia, ASOS en Diageo. ShopTalk is het vijfde bureau dat zich dit jaar bij DEPT aansluit, na multidisciplinair creative agency Dogstudio, Amerikaans growth marketing agency 3Q Digital, gerenommeerde creatieve studio Hello Monday en data science & software engineering agency Raybeam.

www.deptagency.com

www.shoptalklondon.com

Abonneer je op onze nieuwsbrief