Dirk-Jan Stoppelenburg volgt Michiel Witteveen op bij Mirage Retail Group

Dirk-Jan Stoppelenburg volgt Michiel Witteveen op bij Mirage Retail Group

27-09-2021 10:36:14 | Door: Saskia van Weert | hits: 1462 | Tags:

Michiel Witteveen en Dirk-Jan Stoppelenburg slaan de handen verder ineen slaan om Mirage Retail Group (MRG) klaar te stomen voor de beursgang in 2022. Zo benoemt MRG Dirk-Jan Stoppelenburg per 1 februari 2022 tot CEO.

Hij volgt daarmee Michiel Witteveen op, die als eigenaar en voorzitter van de Raad van Commissarissen actief bij MRG betrokken blijft. De wijziging in de dagelijkse leiding bij MRG is onderdeel van de strategie voor borging van de continuïteit van de organisatie.

Bij de overname van de toenmalige Blokker Holding (het huidige MRG) was de ambitie voor een beursgang één van Witteveens opvallendste uitspraken. De toekomst van deze groep zeker stellen, was daarbij zijn leidmotief. Want met een beursgang ontstaat voor MRG en alle winkelformules (waaronder Blokker, BCC, Intertoys, Big Bazar en MINISO) de stabiliteit en continuïteit die nodig is om toekomstbestendig te zijn.

Dirk-Jan Stoppelenburg zal zich als CEO de komende jaren vooral richten op het creëren van winstgevende groei, verdere vernieuwing, overnames en het neerzetten van een succesvolle beursgenoteerde onderneming. Hij is al sinds april 2019 actief bij MRG als RvC-voorzitter. Zo was hij betrokken bij de ontwikkeling van de strategie om MRG en de winkelformules weer winstgevend te maken.

Michiel Witteveen: “Ik ben trots op onze mensen en de mooie groep bedrijven die in korte tijd zoveel hebben gerealiseerd om MRG te vernieuwen, relevantie te creëren in de Nederlandse retail en de weg naar winstgevendheid terug te vinden. Ik geniet er elke dag van om hier een centrale rol in te spelen en geef nu met alle vertrouwen het roer aan Dirk-Jan om met zijn ervaring in internationale zaken en retail van MRG een succesvol beursgenoteerd bedrijf te maken.”

Dirk-Jan Stoppelenburg: “In de afgelopen jaren hebben we laten zien dat MRG en alle winkelformules enorm relevant en veerkrachtig zijn. Zo staat MRG er sterker voor dan jaren geleden voor mogelijk werd gehouden. De ambities die we nu hebben om naar de beurs te gaan en het succes nog groter te maken, is iets waar ik mij volledig op ga storten.”

www.mirageretailgroup.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.