Marketing Report
Dutch Digital Design aanwezig tijdens SXSW: The Future of Experiences nieuws

Dutch Digital Design aanwezig tijdens SXSW: The Future of Experiences

Tijdens South By South West (SXSW) festival in Austin, dat vrijdag 11 maart van start gaat, staan ook dit jaar Nederlandse bureaus op het podium onder de vlag van Dutch Digital Design.

De stichting, die zich inspant voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, is onderdeel van de handelsmissie New Dutch Wave. Op maandag 14 maart, tijdens het programma The Future of Experiences, delen vijf bureaus hun visie op de toekomst en ontwikkelingen van interactieve ervaringen.

Visie op ontwikkelingen

The Future of Experiences van Dutch Digital Design is onderdeel van de Tour die New Dutch Wave tijdens SXSW organiseert. Het event staat in het teken van toekomstige ontwikkelingen van interactieve ervaringen, zoals de metaverse.

De sprekers die voorbeelden en visies presenteren zijn onder anderen Ruben van Bambost (Fabrique), David Vogel (code d'azur), Viet Hoang (Your Majesty), Cees Dingler (Capitola) en Arne Koefoed (Wink). Daarna volgt een paneldiscussie met internationale merken en bureaus over hetzelfde onderwerp, met onder anderen Karlijn Marchildon, van VanMoof. Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design) verzorgt de moderatie van de sessie. Aansluitend is er een netwerkborrel voor alle aanwezigen.

Nederlandse handelsmissie

New Dutch Wave presenteert zich dit jaar in de vorm van een rondreizend gezelschap, waardoor goed de verbinding met internationale bezoekers te maken is. Deelnemers aan de handelsmissie bezoeken tijdens een meerdaags programma de talloze events. Om dat te realiseren werkt New Dutch Wave nauw samen met internationale collega-delegaties, waaronder German Innovation, Advantage Austria, Innovation Bridge Europe, Midwest House, Digi.City, House of Creative Denmark, British Music Embassy en Canadian House.

www.dutchdigital.design

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief