Marketing Report
Dutch Media Week: Selfmade media-ondernemers nieuws

Dutch Media Week: Selfmade media-ondernemers

Tijdens dit Cross Media Café, dat we organiseren in samenwerking met Beeld & Geluid, gaan we in op ondernemerschap in de mediasector. Moderator Monique van Dusseldorp gaat in gesprek met succesvolle media-ondernemers over hun activiteiten, plannen en visie op het veranderende medialandschap.

Waar zitten de grootste kansen? Welke Nederlandse bedrijven kunnen zelf wereldspelers worden? En wie zijn de ondernemers die op het goede moment aan het bouwen zijn? Van mediaproductie tot mediadistributie en hele nieuwe vormen van media.

Sprekers

  • Bruno Felix, Oprichter en CEO Submarine. Het productiebedrijf Submarine – met vestigingen in Amsterdam, Los Angeles en London – heeft zich vanaf het begin gericht op creatieve innovatie. Met de focus op nieuwe vormen voor animatiefilms en transmediakunst, maakt dat makers heel graag met het bedrijf samenwerken. Daarnaast weten ook grote studio’s Submarine te vinden. Submarine is inmiddels de grootste animatiestudio in Nederland, met projecten zoals Undone season 2 voor Amazon Prime Video en Richard Linklater’s Apollo 10 ½ feature voor Netflix. Maar wat maakt dat alle grote studio’s langskomen en welke rol speelt digitale innovatie daarin?
  • Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media Groep. Sijthoff Media Groep heeft verschillende mediatitels. Adformatie is marktleider op het gebied van marketing- en communicatie-uitgaven en is een kennis- en netwerkplatform voor marketingcommunicatieprofessionals. Het totale portfolio bestaat uit tijdschriften, nieuwsbrieven, websites, events, trainingen en social media. Binnenlands Bestuur (voor ambtenaren en bestuurders in de publieke sector), Kidsweek en 7Days (nieuws voor de jeugd) horen ook bij de groep. Daarnaast is Sijthoff voorzitter van de Board van het Noorse dagblad Agderposten en Commissaris bij veilingsite Catawiki en muziekzender Xite. Verder ontwikkelde Sijthoff de Amsterdamse creatieve hub CapitalC. Welke mogelijkheden ziet hij en hoe onderneemt hij?
  • Jeroen van Glabbeek is Oprichter en CEO van CM.com. Het bedrijf is een wereldwijde leider in cloudsoftware voor conversational commerce en heeft al ruim 20 jaar haar roots gevestigd in Breda. Sinds 2020 is zijn bedrijf beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam (CMCOM) en maakte het afgelopen jaar een ferme groei door. Meer dan duizend medewerkers in 23 landen wereldwijd; van Amsterdam tot Kaapstad en van Dubai tot Tokio, werken volgens het credo: doe wat je leuk vindt, goed kan én draag wat bij. CM.com stelt met haar communicatie- en betalingsplatform marketing, sales en customer service in staat om de betrokkenheid met klanten via meerdere mobiele kanalen te automatiseren. De F1 is daar een recent voorbeeld van.
  • William Linders, Partner en CCO bij ODMedia. ODMedia is een bedrijf dat op de achtergrond een grote rol speelt bij de distributie van videocontent. ODMedia is de schakel tussen contenteigenaren of IP-rights holders en digitale distributieplatforms. Het helpt rechtenhouders in technisch opzicht om op de distributieplatformen te komen, door onder andere encoderen, quality control, design, ondertiteling, etc. Daarnaast ODMedia met het aanbieden en verkopen van video aan videoplatformen. ODMedia werkt nauw samen met Apple, Netflix, Amazon Prime, YouTube en andere grote platforms. Slechts zeven bedrijven in de wereld mogen aan zowel Apple als Netflix video aanleveren. Hoe is ODMedia zo’n grote speler geworden? En wat zijn de toekomstplannen?
  • Tim van der Wiel, CEO van Gospooky. Tim van der Wiel begon als scholier (samen met medeleerling Liam Tjoa) een dienst om Snapchat campagnes te maken. Veel bedrijven wisten nog niet wat ze moesten doen met dit nieuwe medium. Inmiddels is GoSpooky – met kantoren in Amsterdam en de VS en meer dan 100 man in dienst – een wereldspeler. Ze rollen social media campagnes uit op alle platformen, met video, livestreaming en speciaal ontwikkelde AR-experiences, en werken onder andere voor Amazon, JBL, G-Star en Gorillas. En Snap zelf ziet GoSpooky als speciale partner voor hun nieuwe AR-platform. Hoe snel kan je gaan, en waar gaat dit heen?
  • Alex Terpstra is directeur van de SoundAware Group, een groep ondernemingen gespecialiseerd in content herkenning en analyse. Hij werkte hiervoor als CEO van Civolution, een spin off van Philips. Dit bedrijf – dat twee keer een Technology & Engineering Emmy Award won – ontwikkelde technologie om content te traceren en beschermen. Hoe ziet hij de markt van media en media technologie op dit moment, en waar zitten de grootse kansen?

Praktische informatie

Het Cross Media Café zal plaatsvinden op dinsdag 4 oktober en is gratis fysiek bij te wonen of te volgen via een livestream. Een dag voor het event ontvang je informatie over de locatie en aanvangstijd of de link naar de livestream per mail.

De bijeenkomst duurt van 15.30 – 17.00 uur. Er is geen pauze tussendoor. Voorafgaand aan deze bijeenkomst is het Cross Media Café: Media CEO’s presenteren innovatieagenda, van 14.00 -15.00 uur. Wil je daar ook bij aanwezig zijn? Meld je dan apart aan voor deze sessie! Online kijkers kunnen dezelfde link gebruiken. Vanaf 17.00 uur is er voor de fysieke bezoekers een gezellige netwerkborrel!

Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Mail dan naar communicatie@mediaperspectives.nl. Er is een chatfunctie tijdens de livestream, dus je kan ook ter plekke je vraag stellen!

www.mediaperspectives.nl

Lees ook:

Dutch Media Week | Programma
Dutch Media Week: Media CEO's presenteren innovatieagenda
Paul de Leeuw doet mee aan recordpoging podcast maken
Angie Smets, Ikenna Azuike en Pepijn Keppel genomineerd voor Dutch Media Week Award 2022
Nieuw: Dutch Media Week Award voor meest impactvolle mediamaker

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief