Marketing Report
EDM Media Group versnelt groeistrategie door partnership met NewPort Capital

EDM Media Group versnelt groeistrategie door partnership met NewPort Capital

EDM Media Group, een grote speler op het gebied van dataoplossingen in de Benelux, kondigt aan dat NewPort Capital is toegetreden als aandeelhouder.

Met deze samenwerking kan EDM haar ambitieuze groeistrategie versnellen en haar dienstverlening en technologische dataoplossingen verder uitbreiden. Het past in de eerder ingezette strategie waarbij EDM reeds eerder Bisnode Nederland en Human Inference heeft overgenomen.

Rob van der Laan, Managing Partner van NewPort: “EDM heeft in haar bijna 25-jarige bestaan een onmisbare positie voor zichzelf gecreëerd op het gebied van geavanceerde dataoplossingen voor bedrijven en beschikt over een enorme expertise op het gebied van data, technology, science en relevante privacy wet- en regelgeving. EDM wordt geleid door een zeer betrokken en professioneel managementteam en samen zien wij veel groeikansen in zowel binnen- als buitenland. Gedurende de afgelopen maanden heeft EDM de datakwaliteit softwareonderneming Human Inference overgenomen, wat laat zien dat de ambitie hoog is en we meteen doorpakken. Van de 14 hoofdfondsen in de AEX die zich direct richten op consumenten zijn er 12 klant bij EDM, dat zegt wel iets over de unieke marktpositie van EDM. Deze unieke marktpositie biedt veel groeikansen, het vertrouwen van de klanten is er immers al! Zowel autonome als acquisitieve groei staat hoog op de agenda”.

Bedrijven worstelen in steeds hogere mate met grotere hoeveelheden te verwerken data. Het lastige met data is dat het versnipperd is binnen organisaties en dat het snel veroudert. EDM kan voor haar klanten deze data als puzzelstukjes aan elkaar leggen, verrijken, up-to-date houden en een 360 graden klantbeeld vormen. Uiteindelijk wordt door een relevante dialoog de relatie met de klant verbeterd en de loyaliteit hoger.

Frank de Beun, CEO van EDM: “Bedrijven die het gaan winnen, zijn de bedrijven die een datagedreven strategie volgen. De consument wil graag dat zijn privacy wordt gerespecteerd, maar staat tegelijkertijd open voor een gerichte propositie van ondernemingen die men vertrouwt. Dit inzicht levert EDM, waarmee het rendement voor onze klanten op de data wordt vergroot”.

Ronald Langendoen, Chief Innovation Officer van EDM: “Op alle aspecten van customer datamanagement de logische keuze voor onze klanten zijn, blijven of worden. Dat is waar we aan werken.”.

www.edm.nl
www.newport.com
www.countercontent.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief