Marketing Report
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Energize stelt zich voor nieuws

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Energize stelt zich voor

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig zijn tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes zal dit jaar haar intrek nemen in een villa in het centrum van Cannes. Doelstelling is ook dit jaar om Nederlandse creativiteit internationaal te promoten.

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film.

Een bekende partner van de Embassy is merkactivatiebureau Energize uit Amsterdam. We legden oprichter, eigenaar en managing director Klaas Weima een aantal vragen voor.

Klaas, fijn dat je weer van de partij bent in Cannes. Voor wie Energize nog niet kent, stel je even kort voor.

Energize is het merkactivatiebureau uit Amsterdam waarbij we met een team van 15 energieke producers, creatieven en designers merken en hun business laten groeien. We werken onder meer voor Plus Retail, Adobe, De Nierstichting, ONVZ, Autotrack, NCOI en de Nederlandse Loterij.

Wat is het geheim achter het succes van Energize?

Energize staat bekend om onze can do-mentaliteit. Samen zetten we de schouders eronder en zijn we met een relatief klein team in staat om tot de grootste prijswinnende campagnes te komen. Hierbij denken we uiteraard sterk vanuit de doelstellingen van de klant en zorgen we er samen voor dat onze campagnes ook op korte termijn resultaat opleveren.

We gaan naar Cannes. Naar een festival dat gaat over creativiteit. Wat is jullie grootste creatieve succes tot nu toe?

Recentelijk is dat de ontwikkeling van de bekroonde PLUS kerstcampagne van afgelopen jaar, die door het vak maar ook door Nederland is uitgeroepen tot de beste kerstcommercial van 2022. Het inzicht, de casting en sfeer van de film leidde uiteindelijk tot een veelbesproken campagne, niet alleen bij BEAU op televisie, maar ook in de buitenlandse vakmedia en blogs.

In voorgaande jaren was je ook betrokken bij de Embassy. Waarom zijn jullie dit jaar weer ambassadeur van de Embassy?

We dragen de Embassy al jaren een warm hart toe. Het Embassy-team steekt elk jaar weer haar nek uit om Nederlands creatief werk een wereldpodium te geven. Dat feit alleen al verdient de ondersteuning van elk bureau dat voor creativiteit staat. Daarnaast is de Embassy een fijne ontmoetingsplek in het hectische Cannes om bij te praten, maar ook van elkaar te leren.

Wat zijn de plannen voor dit jaar, Klaas? Wat gaan jullie doen in Cannes en op de Embassy?

Vanuit CMOtalk gaan Adam Fields en ik weer internationale CMO’s interviewen voor onze internationale podcast. Zo staat een mooi interview gepland met de global CMO van Adobe op een jacht voor de kust. Verder staan er veel meetings gepland en kom ik graag ook leren van en luisteren naar de sprekers die bij Embassy geprogrammeerd staan. De ruige feestjes laat ik dus even aan me voorbijgaan.

Tot slot. Wat hoop je vanuit Cannes mee naar huis te nemen?

Haha. Vernieuwende inzichten, inspiratie en gezonde aanwas van mijn Linkedin-connecties en hopelijk een leeuw voor onze PLUS-commercial.

Dankjewel, Klaas. Neem maar een flinke koffer mee.

Embassy of Dutch Creativity

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs en partners vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden direct achter het Carlton Hotel, dicht bij het strand en op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals.

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

www.energize.nl

Lees ook:

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor

07-06-2023 | 09:05:00
De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. 

Dutch Digital Design organiseert sessie over AI en creativiteit tijdens Cannes Lions

06-06-2023 | 10:35:30
ACE, Dentsu Creative Amsterdam, Jam3, DDB Amsterdam en 180 Amsterdam delen visie op het gebied van creativiteit en AI

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Mindscapes stelt zich voor

06-06-2023 | 09:05:59
Een van de terugkerende namen in Cannes en op de Embassy of Dutch Creativity is Ravid Kuperberg, partner & trainer bij Mindscapes.

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Sizzer stelt zich voor

30-05-2023 | 10:14:32
Een naam die tijdens de festivalweek al langer op positieve associaties kan rekenen is die van Sizzer. Al meerdere jaren weet het Amsterdamse bureau aan de Franse zuidkust de aandacht op zich te vestigen met een van de drukst bezochte feesten van de week: The Sizzer Party. 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor

23-05-2023 | 09:21:55
Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar een aantal mensen achter te zitten die al een flinke tijd meelopen in het vak. We legden Jelani Isaacs, Executive Producer van SCOVILLE, een aantal vragen voor.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.