Marketing Report
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur SCOVILLE stelt zich voor

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie. Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film.

Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar een aantal mensen achter te zitten die al een flinke tijd meelopen in het vak. We legden Jelani Isaacs, Executive Producer van SCOVILLE, een aantal vragen voor.

Jelani Isaacs, vorig jaar op de Embassy of Dutch Creativity tijdens een interview door MarketingReport.

Jelani, jou kennen we natuurlijk al, maar SCOVILLE nog niet? Leg even uit. En waarom heten jullie zo?

Wij zijn SCOVILLE. Sinds een paar maanden hebben we dit label opgericht naast ons andere merk New Amsterdam Film Company. Doel was om ons beter te differentiëren en duidelijk te maken wat we zijn en vooral voor wie we zijn: een productiemaatschappij werkend vanuit Amsterdam voor de hele reclamewereld.

We heten zo omdat we graag wat smaak verdieping toevoegen aan projecten en opdrachten. (De schaal van Scoville, ontwikkeld door Wilbur Scoville geeft de scherpte aan van bijvoorbeeld chilipeper en pittige sauzen. - red.)

 Wat is het geheim achter het succes van SCOVILLE?

SCOVILLE bestaat nog niet zo lang, maar we lopen zelf natuurlijk al wat langer mee. Met 25 jaar ervaring in onze rugtas zijn we de afgelopen jaren niet alleen bezig geweest met het verfijnen van onze productie-expertise, maar hebben we ons netwerk uitgebreid met nieuwe perspectieven en dat is ook waar we ons mee onderscheiden. Nieuwe perspectieven zijn een verrijking van het creatieve proces en leveren duurzame en beter omarmbare films op.

Dat is een duidelijke positionering. Is dat ook iets waar andere productiemaatschappijen jaloers op zijn?

 Ik denk dat onze showreel laat zien dat we naast voor leuke merken, we ook heel veel met bekende mensen hebben gefilmd en dat heeft ons geleerd hoe we daar het beste aan kunnen servicen. Hiermee hebben we ook wat makkelijker toegang tot deze vaak onbereikbare mensen. Daarnaast kunnen wij daadwerkelijk zeggen dat we de cultuur die we zijn ook in ons werk terug laten komen. ”

Jullie gaan als SCOVILLE naar een creativiteitsfestival. Hoe belangrijk is creativiteit eigenlijk voor jullie?

Creativiteit is enorm belangrijk. Vooral ook het op de juiste manier ondersteunen van creativiteit. Een creatief zoekt naast iemand die het simpelweg goed regelt, ook de juiste reflectie en levenservaring om toch vaak open deuren niet onnodig in te trappen. Waar velen je willen afrekenen op alleen het eindproduct, denken wij dat ook het proces idealiter goed tastbaar moet zijn. En als je dat ook nog schaterlachend kan doen, is dat een helemaal nice.

Je spreekt je regelmatig uit over allerlei thema’s en neemt daarbij geen blad voor de mond. Wat weten de meeste mensen nog niet van jullie?

 Dat we bijna allemaal een geschiedenis in zang en dans of topsport hebben, wat ook wel onze drive verklaart, denk ik. En dank je, ja, ik denk dat er belangrijke onderwerpen in onze industrie nog te weinig worden aangehaald of herhaald, maar dat we wel goed onderweg zijn.

Er is de laatste jaren veel commentaar op het concept van een festival zoals in Cannes. Hoe kijken jullie daarnaar?

Er is in het verleden inderdaad veel commentaar geweest op Cannes. Dat hoor je nu nog steeds. Ook hoe en voor wie het georganiseerd wordt. Wat het niet allemaal kost en wat je er nou eigenlijk echt uit haalt. Onze mening is dat je Cannes moet zien als een giga crossroad waar in een week iedereen uit de hele wereld elkaar kan tegenkomen. Alleen al de kosten en moeite die je zou moeten doen om zelf los naar al die mensen en landen toe te reizen, maakt een week Cannes al lucratief.

Tot slot. Wat hoop je vanuit Cannes mee naar huis te nemen?

Vooral veel nieuwe ervaringen en de contactgegevens van veel creatieve mensen en hopelijk ook nog wat nieuwe klanten.

Dankjewel, Jelani. Veel succes en we zien elkaar in Cannes.

Embassy of Dutch Creativity

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig zijn tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes zal dit jaar haar intrek nemen in een villa in het centrum van Cannes. Doelstelling is ook dit jaar om Nederlandse creativiteit internationaal te promoten.

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs en partners vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden direct achter het Carlton Hotel, dicht bij het strand en op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals.

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

https://scoville.amsterdam

Lees ook:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.