Marketing Report
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Sizzer stelt zich voor

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Sizzer stelt zich voor

Een naam die tijdens de festivalweek al langer op positieve associaties kan rekenen is die van Sizzer. Al meerdere jaren weet het Amsterdamse bureau aan de Franse zuidkust de aandacht op zich te vestigen met een van de drukst bezochte feesten van de week: The Sizzer Party. 

Het onafhankelijke music agency is al een aantal jaren betrokken bij de Embassy of Dutch Creativity. We vroegen Dion Holla - Head of Brand & Operations bij Sizzer - naar zijn kijk op het vak, de impact van digitalisering en AI en natuurlijk naar de plannen voor de de Sizzer Party. En voor welke informele award gaat het Sizzer-team dit jaar?

Dion, over een paar weken strijken we met z’n allen weer neer in Cannes om stil te staan bij de waarde van creativiteit. Is creativiteit niet een voorwaarde als je met muziek bezig bent?

Je zou kunnen zeggen dat het vrij voor de hand liggend is om als music agency creativiteit hoog in het vaandel te hebben, al dan niet bovenaan de lijst. Toch ervaren wij in onze hoek van de industrie dat dat niet altijd het geval is. Termen als data-driven komen wij teleurstellend vaak tegen. Wij geloven als Sizzer dat dit de creativiteit juist tegenwerkt. 

Dat is opvallend. Want digitalisering en AI zijn termen die je in het vakgebied toch meer dan regelmatig tegenkomt. 

Inderdaad, maar muziek is een gevoel en dit kan je niet berekenen met nullen en enen. Data is een prachtig hulpmiddel, maar geen reden om je verantwoordelijkheid af te schuiven. Het durven nemen van spannende creatieve keuzes, het volgen van je intuïtie. 

Dus voor jullie geen AI?

Nee, absoluut niet. Wij zijn ervan overtuigd dat onze focus op human-driven creativiteit altijd relevant zal blijven en zal leiden tot het beste werk. Met de opkomst van AI als tool voor het creëren van muziek zal deze ethos nog belangrijker worden dan ooit. Wij zien AI als een spannend nieuw hulpmiddel voor creativiteit, maar niet als vervanger van de creatie zelf.

Hoe belangrijk is het festival in Cannes voor Sizzer?

Cannes is voor ons essentieel. Onze missie voor de komende jaren is om het meest gewaardeerde music agency te worden binnen de creatieve industrie. Wij geloven dat het behalen van prijzen zoals de Cannes Lions een goede motivatie is voor deze missie.

Wat is de impact van zo’n missie voor de organisatie waarop je je bedrijf inricht?

Als je bekend wilt staan om creativiteit betekent dat dat je daar je hele bedrijf op moet inrichten. Het is een delicate balans tussen structuur en vrijheid, corporate en underground, hoge pieken en teleurstellende dalen. 

Wij geloven dat het hanteren van een aantal principes dé manier is om ons doel te bereiken. Omdat we internationaal werken hebben we die naar goed Nederlands gebruik in het Engels geformuleerd: An open work approach - fixed processes limit creative outcomes. Guidelines exist, but can be broken & rebuild if they limit us

Embracing the unknown. Trust your intuition. Experimentation & not being afraid to fail sometimes.

Dat is een hele mond vol. Waar komen jullie uiteindelijk ‘s ochtends je bed voor uit?

De uiteindelijke missie is voor ons heel belangrijk en daar doen we alles voor: werk dat het verschil maakt. We zullen niet meteen met alle prijzen in Cannes weglopen dit jaar, maar zolang wij ons vasthouden aan onze principes zal dit de komende jaren gegarandeerd veranderen.

Jullie organiseren op donderdag ook weer een feest. Op wie richten jullie je met de Sizzer Party?

Ons feest is voor iedereen die creativiteit hoog in het vaandel heeft staan. Iedereen die niet bang is het onbekende te omarmen. En verder: Laura, familie, vrienden en een paar verdwaalde jetsetters.

Dus jullie gaan dit jaar voor de award voor het beste feest in Cannes?

Reken maar. Voordat ik 3,5 jaar geleden bij Sizzer kwam werken was het geven van een feest in Cannes een van mijn grootste dromen. Na het succes van ons evenement in club Bisous Bisous komen we dit jaar terug met een nieuwe line-up en vers concept, deze gaan wij binnenkort aankondigen. We gaan dus sowieso weer voor de prijs van het beste feest in Cannes. 

Dankjewel, Dion. Ben heel benieuwd. Mag ik met +1 op de gastenlijst? 

Haha. Ik zal erover nadenken, maar hou vooral onze socials in de gaten.

 

Embassy of Dutch Creativity

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig zijn tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes zal dit jaar haar intrek nemen in een villa in het centrum van Cannes. Doelstelling is ook dit jaar om Nederlandse creativiteit internationaal te promoten.

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs en partners vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden direct achter het Carlton Hotel, dicht bij het strand en op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals.

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

www.sizzer.nl

Lees ook:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.