Marketing Report
Even bellen met… Fleur van Zandbeek: The Full Story© for your brand interview

Even bellen met… Fleur van Zandbeek: The Full Story© for your brand

Zandbeek presenteert een nieuw logo en een nieuwe communicatiestijl, waarin een aangescherpte propositie centraal staat: The Full Story© for your brand. Wij bellen met CEO Fleur van Zandbeek.

Dag Fleur! Andere mensen gaan in de zomer op vakantie en jij werkt aan een restyling…

Nou ik ben gewoon heerlijk samen met mijn gezin op vakantie geweest in Italië. De rebranding was natuurlijk al een tijd in voorbereiding en in goede handen bij heel veel kundige mensen binnen en buiten ons bedrijf. Dus ik heb er geen oog minder om dichtgedaan. En vooral credits voor het team dus.

Wanneer weet je wanneer het tijd is om te gaan nadenken over een restyling?

Dat heeft met een simpele analyse te maken, in de zin van: wat zijn de huidige conventies voor branding - ons vak is nou eenmaal trendgevoelig - maar ook met intuïtie. Wij voelden al een tijdje dat onze visuele identiteit niet meer perfect paste; dat we onszelf ermee niet voldoende konden uiten. De kracht van ons familiebedrijf konden we er ook niet mee uitdragen. Dat vonden we jammer.

In het algemeen wilden we branding die ons werk veel beter zou kunnen etaleren. Een sterk canvas dat als een soort podium dient. Plus: de durf om dingen weg te laten. Less is more. Show don't tell, in goed Nederlands.

Was het een hoop werk? Zal haast wel…

Dat is inderdaad een retorische vraag. Het is altijd moeilijk jezelf en je positie ter discussie te stellen om vervolgens te komen tot een nieuwe positionering en branding die toekomstbestendig is. Dus hulp van buiten inroepen, is verstandig. En het benaderen als een project, zoals je dat normaliter ook doet. We vroegen daarom George&Harrison en Studio Vi om ons te helpen.

En eigenlijk vinden we verandering in het algemeen wel lekker; we zijn doorlopend aan het bedrijf aan het werken. Geen revoluties, maar stapje voor stapje. De rebranding is natuurlijk een grote stap vooruit, maar is onder water ook stapje voor stapje tot stand gekomen.

Het resultaat is prachtig. The Full Story© for your brand; nogal goed en al helemaal als je in contentmarketing zit!

Bedankt voor de complimenten. Voor ons is het belangrijk dat we laten zien dat we willen werken aan echte, waarachtige verhalen, voor bedrijven en merken die iets te vertellen hebben wat ertoe doet. We willen verhalen brengen die gehoord MOETEN worden. Wij zijn er goed in die verhalen te vinden, te vertellen en te zorgen dat ze daar belanden waar de doelgroepen zijn die ze willen horen.

Speciale complimenten voor jullie website. Dat is website en showreel in één…

Dat is wat ik bedoelde met een visuele identiteit die als een canvas moet dienen. Het gaat uiteindelijk niet om ons; het gaat om het werk dat we maken en de impact die dat maakt. Dat willen we laten zien.

Met de website zijn we daar zeker goed in geslaagd.

Wat is het laatste nieuws?

Dat we 5 nieuwe collega's hebben aangenomen, in afwachting zijn van de uitslag van een aantal grote pitchtrajecten en dat de zomervakantie over is. Tijd om te knallen!

Zandbeek werkt onder meer voor Vebego (sinds 1995), Rijkswaterstaat (sinds 2009), KPN (sinds 2014), NHA Thuisstudies (sinds 2015), Aon (sinds 2017), Achmea (sinds 2021), Phoenix Contact (sinds 2022) en PreZero (sinds 2022). Zandbeek is partner van Content Marketing | The Awards.

www.zandbeek.com




Content Marketing | The Awards
vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Lees ook:

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars

Partners CMTA


    Uitgelicht





    Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief