Marketing Report
Fanta Battle of the Flavours gewonnen door YouTuber Furtjuh

Fanta Battle of the Flavours gewonnen door YouTuber Furtjuh

De uitslag van een strijd tussen twee Fanta smaken is bekend. Fanta zero peach apricot is de winnaar van de Fanta Battle of the Flavours campagne. Dat werd afgelopen zaterdag duidelijk tijdens de finale met YouTubers Furtjuh en Gio in Walibi Holland.

De influencers vertegenwoordigden vanaf mei ieder een andere Fanta smaak. Gio battlede voor Fanta zero blood orange en Furtjuh voor Fanta zero peach apricot. Los van de influencers deden fans ook mee aan de strijd. Het publiek kon haar stem de afgelopen maanden zowel online (instagram) als offline (sampling) uitbrengen. Met verschillende battles konden de twee Youtubers punten verdienen. 

Tijdens de campagneperiode konden de twee smaken door het hele land geproefd worden. Er zijn ruim 90.000 samples uitgedeeld op meer dan 15 plekken in Nederland. Na het proeven kon er direct gestemd worden. Onder het motto make recycling fun konden deelnemers stemmen door het lege blikje in de afvalbak van de favoriete smaak te gooien.

Naast het proeven en stemmen tijdens de samplingacties, was het aan de heren om punten te scoren tijdens verschillende battles. Zo streden ze om de bruutste bak, waarbij ze hun eigen auto pimpten. Ook bewezen de YouTubers op hun eigen manier hun liefde aan hun smaak. Gio verfde zijn huis in de kleur blood orange en Furtjuh trad in het huwelijk om zijn liefde voor peach apricot te bezegelen. De YouTubers konden punten verdienen door zoveel mogelijk likes te verzamelen op hun content. Tijdens de finale in Walibi Holland zijn de laatste punten verdiend en de laatste stemmen geteld. 

Tim Geelen, Brand Manager Fanta Nederland: "Fanta staat voor creativiteit en fun, en in onze campagnes zetten we de Fanta-fans centraal. In 2016 riepen we jong design talent op het nieuwe Fanta-label te ontwerpen, in 2017 gaven we een team van influencers een zomer lang de leiding over het merk en dit jaar was het aan de fans zelf om te bepalen welke nieuwe Fanta-flavour er op de markt komt. Dat de Fanta achterban heel betrokken is, blijkt uit de grote hoeveelheid reacties en interacties die deze campagne heeft opgeleverd. En dat de nieuwe smaak straks echt in productie gaat, is voor ons dé manier om relevant te blijven voor de doelgroep."

De nieuwe Fanta smaak is vanaf week 39 verkrijgbaar in de supermarkt. 

Credits:

Concept en uitwerking: Isobar Digital Agency | Sampling: Start the Chase | Media bureau: UM | PR: Coopr

www.cocacolanederland.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief