Marketing Report
Fitzroy ontwikkelt internationale campagne voor Shimano's groepset DURA-ACE

Fitzroy ontwikkelt internationale campagne voor Shimano's groepset DURA-ACE

Fitzroy heeft de internationale campagne ontwikkeld voor Shimano’s groupset DURA-ACE. Deze is in september 2021 wereldwijd gelanceerd. DURA-ACE wordt gezien als dé standaard in het pro peloton. Het merendeel van de renners rijdt met DURA-ACE.

Erik van Kooten, Category Marketing Manager bij Shimano Road: “De lancering is een belangrijke nieuwe stap in de science of speed de noemer waaronder Shimano haar meest innovatieve producten ontwikkelt. De groepset is speciaal ontwikkeld voor atleten die nergens concessies doen om het beste uit zichzelf en de sport te halen.”

De ontwikkelde campagne geeft invulling aan de gedachte For those who never compromise. We laten zien dat DURA-ACE er is voor mensen met een gedeelde mentaliteit. Mensen die alles doen voor de beste prestaties, die meer vragen van zichzelf en daardoor altijd tot het uiterste gaan. Deze mentaliteit wordt tot leven gebracht aan de hand van verschillende portretten van onder meer profrenners Mathieu van de Poel en Coryn Rivera, product designer Hiroshi Matsumoto en Iron Man athlete Tani Burge. Zo wordt de Never compromise mentaliteit van verschillende kanten belicht via verschillende mensen die verbonden zijn met DURA-ACE.

Binnen de campagne is de DURA-ACE groepset ook virtueel gelanceerd in de populaire wielren app Zwift.



Credits:
Klant: Shimano, Erik van Kooten | Bureau: Fitzroy ism Doorrood | Video: Magenta Films

www.shimano.com
www.fitzroy.nl


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief