Marketing Report
Flair: Restyling, introductie andere formats en focus op zelfontwikkeling zonder bullshit nieuws

Flair: Restyling, introductie andere formats en focus op zelfontwikkeling zonder bullshit

Flair, een merk van DPG Media, is stevig vernieuwd. De wekelijkse peptalk vol empowerment van videocolumnist Soundos El Ahmadi is een van de vele geïntroduceerde formats. Met een compleet andere smoel en een inhoudelijke focus op zelfontwikkeling zonder bullshit heeft Flair gekozen voor een anderw hart van het merk. Een vernieuwing die zal leiden tot verjonging van de doelgroep en versteviging van de nummer-één-positie in bereik onder jonge vrouwen. 

De redactionele formule sluit naadloos aan bij de veranderende behoefte van de jonge vrouw die, zo blijkt uit de Flair-enquête, enorm worstelt met haar mentale gezondheid. Bij het Flair-onderzoek onder ruim 2600 jonge vrouwen geeft 68 procent aan dat zij prestatiedruk ervaart. Daarvan meldt de helft dat ze deze druk zichzelf oplegt. Maar liefst 76 procent kampt met depressieve gevoelens, paniekaanvallen of burn-outklachten. 40 procent vindt dat er te weinig aandacht is voor mentale gezondheid in de media.

Flair wordt dé plek voor de jonge vrouw

Marije Veerman, hoofdredacteur van Flair: "Schokkende cijfers. Daarom maken wij daar in Flair nu meer ruimte voor. Door goed te luisteren, maar vooral door de jonge vrouw een podium en stem te geven. Met praktische adviezen van rolmodellen en experts willen we empoweren. Flair wordt dé plek voor de jonge vrouw die het beste uit zichzelf wil halen. Vrouwen die sterk én kwetsbaar durven zijn. Weten wat ze willen, maar soms ook niet. Dus fuck perfectie, vier het leven en jezelf."

Leidende positie onder jonge vrouwen 

Flair is momenteel het grootste magazine merk voor vrouwen tussen 25 en 45 jaar. Dit is met name te danken aan de groei in digitaal bereik. Momenteel bereikt deze titel al ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Ten opzichte van vorig jaar heeft Flair.nl een groei gerealiseerd van 44 procent in dagbereik. Veerman: "Met deze vernieuwing verwachten we nóg meer aansluiting bij de jonge vrouw en daarmee verdere groei in ons bereik, zodat we onze leidende positie onder jonge vrouwen kunnen verstevigen."

Uitbouwen van het grootste Nederlandse vrouwendomein

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines bij DPG Media: "Wij streven er naar binnen ons vrouwenportfolio voor iedere vrouw, in iedere levensfase een passend merk te hebben. Daarom maken we duidelijke keuzes om onze vrouwen merken te differentiëren en krachten te bundelen. Flair richt zich op de 25+-vrouw, terwijl Libelle zich focust op 45+-vrouwen en Margriet op de doelgroep van 60+-vrouwen. Met onze vrouwen merken bereiken we al bijna 5,5 miljoen consumenten per maand. Met deze heldere positionering gaan we nog verder groeien in bereik en bouwen we het grootste Nederlandse vrouwendomein verder uit."

www.flair.nl

www.dpgmedia.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief