Marketing Report
Ford wil pick-up-emoji op telefoons

Ford wil pick-up-emoji op telefoons

Dagelijks worden er miljarden emoji’s verstuurd. Bijna elk transportmiddel, variërend van auto's en scooters tot boten, ruimteschepen en skiliften, komt voor op de lijst met 3000 goedgekeurde icoontjes waaruit emoji-gebruikers kunnen kiezen. Pick-upliefhebbers moesten het echter nog zonder pick-up-emoji doen. Ford besloot dat het tijd is om hier iets aan te doen en viert Wereld Emoji Dag met het debuut van de pick-up-emoji. 

Joe Hinrichs, president Automotive bij Ford: “Toen klanten om een pick-up-emoji begonnen te vragen, wisten we dat we daar iets mee moesten. Gezien de populariteit van Ford pick-ups wereldwijd, is Ford als geen ander in staat een nieuwe pick-up-emoji binnen handbereik te brengen van hardwerkende appers overal ter wereld.”

Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. Unicode Consortium is de organisatie die zich bezighoudt met het beoordelen en goedkeuren van nieuwe emoji’s. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode.

Craig Metros, Design Director van Ford Noord-Amerika: “Ons team is lang bezig geweest met het doorspitten van fora, het berichten van influencers en het volgen van socialmediafeeds om de behoeften van onze klanten goed in kaart te brengen. Men wil een originele, stijlvolle pick-up-emoji die een goede afspiegeling is van waar een pick-up in hun ogen voor staat. Het eindresultaat is een modern icoontje dat elke pick-upliefhebber met een smiley zou willen belonen.”

Mocht de pick-up-emoji begin 2020 worden goedgekeurd, wordt het ontwerp aangepast aan alle mobiele platforms.

www.ford.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief