Marketing Report
Fransz Finds - Vol 10. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 10. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient. Wat maakt een goed idee goed? En wat kun jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX.

#1 Shelter - This is no place to spend Christmas

Terwijl we ons in deze koude wintermaanden zorgen maken over stijgende gasprijzen, zijn er mensen die het klagen daarover al als luxe ervaren. Dakloos zijn is verschrikkelijk. En laat kerst dan net aanvoelen als verlopen slagroom op de beschimmelde taart. Om bewustzijn te creëren en donaties te werven schreef Shelter een briefing uit naar het Engelse bureau AMV BBDO.

In een serie van vier beelden vangen ze het contrast tussen de warmte van kerst en de kou van dakloosheid. Een resultaat waar je U tegen zegt. Een simpele en krachtige uitvoering die zelfs zonder copy nog boekdelen spreekt. Dit is een warm applaus waardig.

Bekijk hier de overige beelden.

#2 TV 2 Denmark - Our earth, our responsibility

Ieder jaar wordt er veel gezegd en geschreven over klimaatproblematiek. Zoveel zelfs dat de meest schokkende waarnemingen weinig tot geen effect hebben op de gemiddelde consument. Het wordt al snel de te-ver-van-mijn-bed-show. Al helemaal als we het hebben over smeltende ijskappen. TV 2 Denmark vond het tijd om hier iets aan te doen. In samenwerking met Gemeente Kopenhagen kwam er naast een campagne, ook een in-het-oog-springende activatie.

Tussen de normale parkbankjes verschenen er tien iets minder normale parkbankjes. Ieder bankje bevatte de tekst: "Flooding will become part of our everyday life unless we start doing something about our climate. According to the latest UN Climate Report sea-levels are expected to rise with up to 1 meter before 2100 if the global warming continues." Een slimme manier om een probleem dat ver weg is, dicht bij te brengen..

Bekijk hier de overige beelden.

#3 Reese’s - Anything but ordinary

Reclame waar je met plezier naar kijkt. Iets wat met de dag zeldzamer lijkt te worden. Het eerste resultaat tussen de samenwerking van Reese’s en creatief bureau Mother London is er eentje die gezien mag worden. Anything but ordinary. De perfecte manier om de commercial mee samen te vatten.

Bij het zien van dit soort – laten we zeggen – bijzondere reclames, stel ik mezelf altijd de vraag; "vind ik dit tof omdat ik in deze industrie werk of is dit écht tof?". Dit keer durf ik mijn geld in te zetten op dat laatste. Een opvallend, maar toch simpel idee. Een hele rare executie die tegelijkertijd perfect past bij het merk en haar pay-off. Het begin van een samenwerking waarvan ik nu al uitkijk naar de volgende iteratie.

Hopelijk hebben deze drie prikkelende creaties je geïnspireerd. De gemene deler van deze uitingen is het idee. Hetgeen wat het doordacht maakt, emotie overdraagt en mensen in beweging brengt. En daar worden we bij MIX altijd enthousiast van.

Daryl Fransz

Daryl Fransz is Senior Creative bij MIX. Daar is hij verantwoordelijk voor onder andere Boels Rental, auto-dealer.com en BPD. Binnen MIX is hij ook de go-to trendwatcher. Dat verhoudt zich vooral tot het dagelijks volplempen van het Inspiratie-Slack-kanaal. Het team vond dat-ie daar maar eens wat meer mee moest doen.

MIX

MIX is een idee-gedreven bureau. Wat betekent dat we creativiteit inzetten als motor voor ideeën. Al het andere komt later. Data, middelen, kanalen. Het is allemaal ondergeschikt aan het idee. Wanneer het idee staat, kijken we welke uitwerking het meest passend en doeltreffend is. Middelenvrije creatie dus. Een goed idee is namelijk het enige wat écht bij mensen blijft hangen. Al het overige is ruis. Meer goede ideeën vind je op onze instagram. Daar posten we dagelijks wat ons inspireert in onze story.

 

Lees ook:

Fransz Finds - Vol 9. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 8. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 7. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 6. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 5. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 4. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 3. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 2. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Fransz Finds - Vol 1. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.