Marketing Report
Friends of the Brands introduceert rating systeem influencermarketing

Friends of the Brands introduceert rating systeem influencermarketing

Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform gebouwd waarin de resultaten van influencermarketingcampagnes tot in detail kunnen worden geanalyseerd.

Dionne Schulf, CEO Friends of the Brands: "We maken influencermarketing meetbaar, iets waar veel merken behoefte aan hebben."

In de komende maanden gaan alle klanten van de connecting agency over op het nieuwe Influencer Rating System. De klanten, veelal lifestyle merken, krijgen met behulp van dit systeem grondige analyses van de prestaties van hun influencermarketingcampagnes. Het Influencer Rating System heeft ook een zoekfunctie die merken ondersteunt bij het zoeken naar de perfecte brand ambassador.

Dionne Schulf: "Het Influencer Rating System, gebaseerd op een database waarin invloedrijke mensen over de hele wereld zijn geregistreerd en geclassificeerd, ondersteunt ons om performance van een campagne op diverse parameters te analyseren. Naast het aantal volgers en de hoeveelheid likes en views wordt er ook gekeken naar de engagement van de volgers, hun demografische gegevens en de mobilisatiefactor. Belangrijk is ook dat we met dit nieuwe platform elk profiel kunnen filteren op robots- en like generators. Zo tonen we de ratio tussen het aantal actieve en niet-actieve volgers (nepvolgers) en de daadwerkelijke engagement van de betreffende influencer. Bedrijven kunnen niet meer om influencers heen. Maar voor velen blijft het een ongrijpbaar fenomeen. Zeker gezien de opmars van nepvolgers. Het is voor marketing managers daarom belangrijk dat zij aan hoger management kunnen uitleggen waarom zij influencer marketing wel moeten integreren als vaste tool in hun marketingmix. Analyses, ondersteunt door betrouwbare cijfers, helpen hierbij. Met behulp van ons platform kunnen wij onze klanten voorzien van deze informatie. De search engine ondersteunt bij het filteren van verschillende variabelen zoals de eerder genoemde demografische gegevens van de volgers, categorie influencer, het aantal volgers maar ook bijvoorbeeld de gemiddelde advertentieprestaties van een influencer. Met de search engine kunnen merken doelgericht op zoek naar een passende en authentieke match met een influencer of brand ambassador in de soms onoverzichtelijke wereld van social media. Het Influencer Rating System biedt merken de gelegenheid om op gefundeerde wijze een influencer marketingstrategie op te bouwen."

www.friendsofthebrands.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief