Marketing Report
FrieslandCampina vernieuwt Optimel: minder ingrediënten, meer smaak

FrieslandCampina vernieuwt Optimel: minder ingrediënten, meer smaak

FrieslandCampina vernieuwt de receptuur van alle producten van Optimel. De vernieuwde Optimel heeft meer smaak maar minder ingrediënten. In de nieuwe receptuur zijn alleen die ingrediënten overgebleven die onmisbaar zijn voor het behoud van de lekkere smaak. De vernieuwde Optimel-producten zijn vanaf nu verkrijgbaar.

De aanpassingen in receptuur zijn samen te vatten in minder ingrediënten, meer smaak. Zo bevat Optimel drinkyoghurt nu meer en mildere magere yoghurt, geen kleurstoffen en alleen nog vruchtensappen van de naamgevende vrucht. Verder bevat het product minder sucralose. Daardoor smaakt Optimel drinkyoghurt nog frisser en lekkerder. Maar ook de andere productgroepen van Optimel zoals kwark, Griekse stijl yoghurt, yoghurt en vla zijn verbeterd.

Met de aanpassingen aan het gehele Optimel-portfolio zet FrieslandCampina in Nederland een grote stap binnen de ambitie om eenvoudigere en puurdere producten met alleen onmisbare ingrediënten aan te bieden. FrieslandCampina werkt de komende jaren onder andere aan suikerreductie en aan producten met minder ‘onnodige’ ingrediënten. Daarmee speelt FrieslandCampina in op de behoeften van de bewuste consument.

Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel: “Deze lancering is een mijlpaal voor Optimel en FrieslandCampina. We hebben jaren aan de vernieuwde Optimel-receptuur gewerkt. Deze is vanzelfsprekend uitgebreid getest onder Nederlandse consumenten. Zij beoordelen de nieuwe receptuur van onze grootste smaak, de drinkyoghurt Framboos, als lekkerder. Dat is belangrijk, want smaak staat voor ons op de eerste plaats.” 

De wijziging in receptuur zal niet ongemerkt gaan en gaat gepaard met een uitgebreide media- en activatiecampagne. Om consumenten zelf te laten ervaren dat Optimel nu nog lekkerder is, zullen in de komende weken bijna één miljoen gratis proefverpakkingen worden uitgedeeld.

Optimel is in 1998 gelanceerd en is in de afgelopen twintig jaar uitgegroeid tot een groot en geliefd merk, waar meer dan veertig procent* - bron: GFK Nederland 2018 - van de Nederlandse huishoudens regelmatig van geniet. De producten van Optimel staan bekend om de goede smaak en omdat zij nul procent vet en geen toegevoegde suikers bevatten. Nu lanceert Optimel een verbeterde receptuur voor al haar producten, die is ontwikkeld in lijn met de huidige behoefte van de consument aan een zogenaamd clean label.

www.optimel.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief