Marketing Report
FrietHoes introduceert De Balletjes

FrietHoes introduceert De Balletjes

FrietHoes heeft tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven De Balletjes gelanceerd: een product gemaakt van de resten die overblijven bij het produceren van de verse friet van FrietHoes.

FrietHoes streeft er in hun fabriek in Haarlem naar om zo min mogelijk afval over te houden bij het maken van de verse friet, maar bij het snijden en frituren blijven er altijd restanten aardappels over. FrietHoes-kok Kasper van Heerden ontwikkelde daarom een recept om deze te verwerken in een borrelsnack. Naast de gefrituurde aardappelresten worden De Balletjes gemaakt van Jopen Bier IPA en kaas. Eerder stookte FrietHoes al een wodka van aardappelrestanten en werd er samen met brouwerij Troost een biertje gebrouwen van het restafval, Schillenbier.

De Balletjes van FrietHoes worden momenteel geserveerd tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven waar bezoekers bij de FrietHoesfoodtruck op het Ketelhuisplein tot en met zondag 28 oktober De Balletjes kunnen proeven. Daarna zijn De Balletjes alleen direct bij FrietHoes verkrijgbaar voor de al bestaande klanten van de Haarlemse frietbakkers.

www.friethoes.nl
www.ddw.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief