Marketing Report
Game Media Agency The Invaders breidt leiderschapsteam uit nieuws

Game Media Agency The Invaders breidt leiderschapsteam uit

Dat de gaming industry een gigantische groeimarkt is, is al jaren bekend. Die groei merkt ook The Invaders, het gaming for brands agency, dat zich al sinds 2015 specialiseert in deze markt.

De afgelopen drie maanden verwelkomde het Haarlemse bureau klanten waaronder Bol.com, De Vegetarische Slager, Randstad, T-Mobile en SNS.

Gaming industry groeit gigantisch

Vijftig jaar na de release van Pong (1972) groeit de gaming markt nog steeds jaarlijks met dubbele cijfers. Maar recent lijkt gaming als kanaal pas écht te worden omarmt door adverteerders.

Ruben Houkes, Founder The Invadors: "Wij zijn al jaren actief in deze specifieke markt, dus dat adverteerders nu ook kansen zien verrast ons niets. De openingszin die we bij nieuwe opdrachtgevers horen verschuift van ‘we moeten iets met gaming’ naar ‘wij zien een kans op engagement met ons merk’. Met onze ervaring en data kunnen wij aantonen dat dat laatste klopt, niet alleen in bereik, maar vooral ook in impact. Tenminste, als je het spel goed speelt."

Professionalisering leiderschapsteam

Het bureau groeit hard en breidde daarom ook haar leiderschapsteam uit. Naast Ruben Houkes bestaat het uit partners Frieda Ulsamer de Waard (algemeen directeur) en Kevin Loos (creatief directeur). Eind 2022 is Frank Goren hieraan toegevoegd als managing director van The Invaders.

Frank Goren heeft een brede achtergrond bij zowel bureau’s als publishers. Hij leidde hiervoor onder andere agencies als Wayne Parker Kent en IDTV+.  Hij was al langer als adviseur betrokken bij The Invaders en stort zich nu volledig op de groei van het bureau.

Frank Goren: "Om gaming voor brands succesvol te laten zijn moet je je echt specialiseren. Je betreedt een domein dat eigendom is van de gaming community. Een community die gekenmerkt wordt door de vele kleinere subculturen. Als je de wensen en waarden daarvan niet kent of respecteert, dan speel je met je de passie van je audience en riskeer je als merk veel op het gebied van brand safety."

Player First-strategie

Frank Goren: "In het afgelopen half jaar hebben we gewerkt aan de vertaalslag van ons specialisme naar een herkenbaar verhaal in de markt. The Invaders was vrij bescheiden in haar claim. Maar belangrijker dan dat: het had last van wat ik ook wel het ingenieursprobleem noem. Extreem goede oplossingen bieden aan je klanten omdat die voor jou logisch zijn, maar te weinig tijd hebben of effort steken om aan de brede markt uit te leggen welke expertise daarachter schuilgaat.

Ik ben in de eerste maanden vooral bezig geweest om onze creatieve kracht inzichtelijk te maken. Die visie noemen wij Radically putting players first. Het gaat uit van het principe dat we brand solutions enkel ontwikkelen als die de experience van de consument verbeteren. Gelukkig lijken goede marketeers dat simpele, maar principiële vertrekpunt met ons te delen. Niet onbelangrijk: ook omdat we kunnen aantonen dat het werkt."

Unlocking the value of gaming

Volgens Ruben Houkes is het aanstellen van de nieuwe MD één van de logische stappen die hoort bij de groeimarkt waar het bedrijf zich in specialiseert. Ruben Houkes: "Onze markt wordt volwassen. Dan moet je, naast het beste talent binnenhalen, ook investeren in professionalisering van je leiderschapsteam. Frank brengt veel ervaring mee op het gebied van strategie, maar vooral ook in de productie van hoogwaardige content. Dat vult onze kennis en ervaring perfect aan. Daarnaast werken we hard aan samenwerkingen met de grotere partijen in de markt. We zoeken actief de synergie op tussen ons specialisme en de kracht van mediabureaus, game publishers en de wetenschap. Samen kunnen we echt bereiken wat onze belofte is: unlocking the value of gaming."

The Invaders werkt op dit moment aan vraagstukken van bestaande opdrachtgevers én van de genoemde nieuwe accounts en treedt in de loop van dit jaar daar verder mee naar buiten.

www.theinvaders.nl

www.2basics.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief