Marketing Report
Geen plastic waterflessen te koop op KLM Open

Geen plastic waterflessen te koop op KLM Open

Het KLM Open gaat samen met partners KLM en ING Private Banking de strijd aan tegen single use plastic. Tijdens de honderdste editie van het KLM Open wordt voor de eerste keer geen plastic waterflessen aan het publiek verkocht. Ook de spelers en vrijwilligers ontvangen een herbruikbare fles die in de baan op meerdere punten gratis te vullen is met water.

Op deze manier wil het oudste internationale sporttoernooi van Nederland, een bijdrage leveren aan de bewustwording rondom het gebruik van plastic. Op vijftien verschillende plekken van het KLM Open terrein zijn duidelijk herkenbare waterpunten van Make the Diffence – MTD – geplaatst die aangesloten zijn op het waternet. Bij de cateringpunten op het terrein worden alle dranken geserveerd in duurzame, herbruikbare, 100 procent composteerbare PLA (maiszetmeel) drinkbekers.

Hiermee komt een einde aan de verkoop van kleine plastic flesjes voor publiek, het gebruik van flesjes door vrijwilligers en de honderden plastic flesjes die de spelers nuttigen in de baan. De afgelopen jaren werden gemiddeld zo’n 12.000 kleine waterflesjes per KLM Open aangekocht. Titelsponsor KLM en partner ING Private Banking stellen herbruikbare flessen beschikbaar voor spelers en vrijwilligers. De bezoekers kunnen hun eigen fles meenemen of een herbruikbare fles kopen in The Village van het KLM Open.

Daan Slooter, toernooidirecteur: “Het is goed dat we met het KLM Open de strijd aangaan tegen single use plastic. We volgen hiermee de trend die ingezet is door The Open. Dit Engelse toernooi introduceerde dit jaar ook de herbruikbare fles en waterpunten. Hopelijk zullen er meer toernooien volgen.”

www.klmopen.nl
www.mtd.net

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief