Marketing Report
Gregory van der Wiel richt Bare Knuckle op

Gregory van der Wiel richt Bare Knuckle op

Gregory van der Wiel en zakenpartners Funs Jacobs en Ricardo Mingacho hebben Bare Knuckle opgericht, een creative shop voor personal brands. Het bureau creëert de visuele merkidentiteit van personal brands zoals sporters, artiesten en ondernemers.

De ervaring die het team heeft opgedaan in het bouwen van het merk Gregory van der Wiel wil deze nu toepassen op personal brands in vooral Noord-Amerika, het continent waar Gregory van der Wiel op dit moment actief is als profvoetballer. 

Van der Wiel: "Tijdens mijn carrière ben ik benaderd door tientallen mensen die graag mee wilden helpen aan de ontwikkeling van mijn persoonlijke merk. Eigenlijk raakte ik nooit echt overtuigd door ze. Na mijn stap naar Noord-Amerika was het tijd om het heft in eigen handen te nemen, samen met mijn partner Funs Jacobs. Al snel werd daar Ricardo Mingacho aan toegevoegd en ontstond er een sterk divers team. Zij werden als het ware de creative director van mijn personal brand en zijn mede-verantwoordelijk geweest voor mijn herpositionering."

Voetballer en ondernemer

Sinds een paar jaar is Gregory van der Wiel naast professioneel voetballer ook ondernemer. Onlangs nog wist hij zijn belang in BALR., het kledingmerk van ex-international Demy de Zeeuw, tegen een rendement van 2.000 procent te verkopen. Een deel van de opbrengsten komt terecht bij zijn investeringsmaatschappij Block Party met bekende startups als Hardt Hyperloop, personalisatieplatform Unless en influencerplatform Voicey in portfolio. Een ander deel is bestemd voor de oprichting van Bare Knuckle. Zijn ontwikkeling van profvoetballer naar ondernemer vroeg om een herpositionering van zijn personal brand.

Funs Jacobs, merkstrateeg en mede-oprichter van Bare Knuckle: "Alle grote bedrijven en merken hebben iemand in dienst die het merk moet bewaken. Hij of zij heeft de belangrijke taak om het merk op te bouwen, uit te breiden en te beschermen. Tegenwoordig zijn individuen bedrijven geworden maar we zien, vooral in de sport, nog weinig personal brands die een duidelijke visuele visie hebben voor hun merk. Dat is precies wat we met Bare Knuckle gaan doen. Wij willen de creative director binnen het team van een personal brand zijn. Waarbij we starten met het visueel creëren van het merk en haar guidelines en deze door creativiteit uit te breiden en te beschermen."

Bare Knuckle is een creative shop waar visuele identiteiten worden gecreëerd voor personal brands, voortvloeiend uit datgeen waar de persoon voor staat en in gelooft. Om dit merk vervolgens verder uit te bouwen zal Bare Knuckle idealiter als creative director aan de slag gaan in het team van het personal brand. Het doel van Bare Knuckle is om haar partners en klanten te helpen met het veroveren van hun plek in de online wereld en zijn of haar industrie.

www.bareknuckle.cc

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief