Marketing Report
Grolsch komt met speciaalbier Liefde

Grolsch komt met speciaalbier Liefde

Grolsch heeft een speciaalbier op de markt gebracht onder de naam Liefde. Eerder werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin het coronavirus nog steeds aanwezig is. De vier thema's zijn gebaseerd op de blaadjes van een klavertje vier, een krachtig en herkenbaar symbool dat staat voor voorspoed. De bieren verschijnen in gelimiteerde oplage.
 
Grolsch Liefde (6,7 procent alcohol) is een herfstbock, gebrouwen met de Doi Saket koffie van koffiebranderij Peeze. Naast koffie zijn aroma's van melkchocolade te herkennen. Het bier heeft een donkere rode kleur, die verwijst naar de kleur van de liefde.

Marc Janssen, meesterbrouwer bij Grolsch: “Tijdens de afgelopen periode was het niet altijd even makkelijk om contact met elkaar te houden. In plaats van een begroeting met open hand of knuffel, gaven we ellebogen en balden we onze vuisten. Gelukkig kan er inmiddels weer veel meer. Met het derde bier van 2021 wil ik de liefde vieren. En liefde vier je niet alleen. Daarom zijn we samen met koffiebranderij Peeze op zoek gegaan naar iets bijzonders, en dat is gelukt.”
 
Jenny Berenpas, marketing- & communicatiemanager bij koffiebranderij Peeze: “We delen niet alleen de passie voor onze producten, maar ook voor duurzaam en eerlijk produceren. Als je door de hele keten duurzaam en eerlijk produceert - met veel aandacht en liefde - dan smaakt alles ook gelijk veel beter. Een toepasselijkere naam voor dit bier is er dan ook niet. Op de liefde.”
 
Grolsch Liefde is beperkt verkrijgbaar. Het bier wordt op fust verkocht bij Grolsch Proeverij Café door het hele land en is vanaf week 44 in de bruine beugelfles (45 cl) verkrijgbaar bij Mitra slijterijen.

www.grolsch.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief