Marketing Report
HAK lanceert campagne en Veldvinder

HAK lanceert campagne en Veldvinder

Groentefabrikant HAK breekt een lans voor lokaal eten door consumenten bewust te maken van de herkomst van hun groenten en ze te laten zien dat er op de Nederlandse akkers een grote variatie aan groente groeit.

Daarnaast wil het groentemerk consumenten inspireren om lokale ingrediënten te gebruiken in hedendaagse internationale gerechten. Kiezen voor lokaal geteelde volle grond seizoensgroenten is vaak beter voor de planeet, de voedingswaarde[1] en de telers en daarom goed voor de consument, aldus de groentefabrikant.

HAK appelleert in haar campagne, die vandaag van start gaat, dan ook aan de liefde voor lokaal die al 70 jaar in haar DNA zit. Niet voor niets teelt HAK vandaag de dag 85 procent van haar groenten en peulvruchten binnen een straal van 125 kilometer van de fabriek in Giessen in Noord-Brabant.

Veldertjes uit Zeeland

In de campagne, ontwikkeld door DDB Unlimited, maakt HAK mensen bewust van de voordelen van lokale groenten en eten met de seizoenen als leidraad. Daarnaast inspireert HAK om vaker lokale groenten te gebruiken in hedendaagse (internationale) maaltijden. De Veldertjes (Velderwtjes), die opgegroeid zijn in Zeeland, spelen deze keer de hoofdrol om het verhaal van de groenten van HAK te vertellen.

Maarten Remmers, Creative Director bij DDB Unlimited: “Uiteraard doen we dit weer op de typische HAK-manier: met een knipoog. En omdat veldertjes niet kunnen praten, vertelt Elise Schaap wederom ons verhaal.”

Veldvinder

Naast een commercial lanceert HAK ook een ‘Veldvinder’ op de website, waarmee mensen kunnen bekijken waar de groenten van HAK worden geteeld: www.HAK.nl/hiergroeithak. Op deze website vinden consumenten ook de oogstkalender die in één blik overzichtelijk maakt wanneer welke groente wordt gezaaid, groeit en wordt geoogst. Hiermee wordt het eten volgens de seizoenen verder gefaciliteerd.

Daarnaast worden in de HAK velden in Nederland waar mensen langs rijden en lopen een groot aantal Hier groeit HAK-borden geplaatst, om de herkenning voor de consument te vergroten en de Hollandse groenten nog dichterbij te brengen.


Nicole Freid, directeur Marketing en Innovatie bij HAK: “Gelukkig zien we dat het bewustzijn over de voordelen van lokaal geteelde en geproduceerde producten weer toeneemt. Wij zien het als onze missie om de consument te helpen in zijn bewustzijn en kennis over de herkomst van ons voedsel en die verbinding met ons eten te versterken. Wij zijn ervan overtuigd dat die verbinding zal leiden tot meer waardering en een voorkeur voor lokaal eten.”

Credits:
HAK: Nicole Freid, Yolanda van Grootel | Reclamebureau: DDB Unlimited | Productiehuis: Holy Fools | Veldvinder: Egotribe

Foto: HAK

www.hak.nl

www.ddbunlimited.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief